Sve do prije nekoliko godina jako malo ljudi, pogotovo onih koji ne žive u Kini i ne prate automobilsku industriju, čulo je za kompaniju BYD. No u kratko vrijeme ova je tvrtka postala glavni izazivač Muskovoj Tesli te bi ove godine mogla postati najveća kompanija na tržištu električnih vozila, a predstavljaju i sve veću opasnost za tradicionalne automobilske kompanije.
Kako bi ispunili svoje velike ambicije, važno im je širenje i na međunarodna tržišta, uključujući i hrvatsko, gdje su nedavno otvorili prodajni salon. A kako bi automobile prebacili na udaljena tržišta, BYD je odlučio uzeti stvari u svoje ruke te su počeli s stvarati flotu transportnih brodova za vozila. Početkom prošle godine lansiran je njihov prvi takav brod, Explorer No 1, koji je već obavio nekoliko plovidbi prema Njemačkoj, Španjolskoj i Brazilu. Krajem prošle godine isplovio je i BYD Changzhou, a početkom ove godine i njihov treći transportni brod Hefei. Kapacitet svakog ovih brodova iznosi oko 7 tisuća automobila.
Početkom ove godine, kineska je tvrtka predstavila svoj najveći broj ovog tipa, model nazvan Shenzhen koji može prevoziti čak 9200 automobila. Prije nekoliko dana Shenzhen je krenuo na svoje prvo putovanje s više od 7 tisuća vozila namijenjenih brazilskom tržištu. Riječ je o najvećoj pošiljci tzv. novih energetskih vozila, kako ih nazivaju u BYD-u, a ta kategorija osim električnih automobila, uključuje i hibride.
Zbog rasta potražnje, pripremaju nove brodove
Potražnja za njihovim automobilima izvan granica Kine konstantno raste te je kompanija samo u prva tri mjeseca ove godine na međunarodnim tržištima prodala više od 200 tisuća električnih vozila i hibrida. To je više nego duplo više u odnosu na godinu ranije.
U budućnosti očekuju sličan porast prodaje, zbog čega pripremaju i nove transportne brodove. Jedan od njih, Changsha, uskoro bi trebao krenuti na svoje prvo putovanje, dok je Xi’an tek nedavno predstavljen.
S novim brodovima BYD će moći nastaviti sa svojim planovima agresivne ekspanzije na međunarodna tržišta pa tako ove godine očekuju dvostruko bolju prodaju i na europskom tržištu te značajan rast na tržištima poput jugoistočne Azije, Japana, Meksika, Južne Koreje u drugih.
Iako na tim tržištima ne mogu postići nisku cijenu kao na lokalnom tržištu gdje nude potpuno električna vozila po cijeni nižoj i od 10 tisuća dolara, i dalje su cjenovno iznimno konkurentni i privlače sve više kupaca.
Izvor: Electrek