Najveći takve vrste na svijetu: Europska automobilska industrija strahuje od ovog broda

Ovo je još jedno sredstvo u ispunjavanju velikih i ranije zacrtanih ambicija.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 21.01.2025. / 14:16 komentari
Volkswagen, ilustracija (Foto: Afp)

U samo nekoliko godina situacija na automobilskom tržištu radikalno se promijenila. Dok tradicionalni europski proizvođači automobila poput Volkswagena najavljuju otkaze i zatvaranje tvornica, značajno raste prodaja kineskih električnih automobila. A na kineske brendove više se ne gleda s podsmijehom, kao što su neki možda gledali ranije, već njihovi automobili donose odličnu tehnologiju po cijenama kakvima druge automobilske tvrtke ne mogu konkurirati.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

BYD-jevi automobili, ilustracija Stručnjaci za sljedeću godinu najavljuju veliku prekretnicu na kineskom tržištu automobila

Među brojnim kineskim brendovima jedan se posebno izdvaja - BYD. Ova se kompanija pokazala kao velik izazivač Tesli te je prošle godine skoro i dostigla Muskovu kompaniju. Ono u čemu nije uspjela 2024. godine, mogla bi uspjeti ove godine, i to na krilima velike potražnje na domaćem, ali i inozemnim tržištima.

BYD polako, ali sigurno širi svoje djelovanje i na inozemna tržišta, a da su njihove inozemne ambicije sve veće, možemo vidjeti i na njihovu posljednjem potezu. Naime, nedavno su predstavili najveći brod za prijevoz automobila koji može prevoziti do čak 9200 vozila. Nazvan je BYD Shenzhen, prema gradu u kojem tvrtka ima sjedište, te je nedavno dovršen u luci Yangzhou i sada je spreman za prijevoz vozila. Riječ je, dakle, o golemom brodu dužine skoro 220 metara i širine 37,7 metara koji je, kako su se pohvalili iz te kompanije, dizajniran vodeći računa o ekološkoj održivosti. Posebno se ističe tehnologija koja mu omogućuje da radi i na LNG i na tradicionalno brodsko gorivo, a opremljen je uređajima za uštedu energije, kao i baterijama za pohranu koje napajaju plovilo tijekom pristajanja ili nekim drugim situacijama, čime se dodatno smanjuje potrošnja goriva i štetne emisije.

Inače, ovo je četvrti brod za prijevoz automobila koji na najbolji način simbolizira BYD-jeve ambicije širenja na međunarodna tržišta. Prvi brod, BYD Explorer No 1, predstavljen je početkom prošle godine te je do sada njihove automobile prevezao u više zemalja, uključujući  Njemačku, Španjolsku, Brazil itd. Krajem prošle godine u svoju su flotu uvrstili BYD Changzhou, a zatim i BYD Hefei, a kapacitet svih tih brodova iznosi do sedam tisuća vozila.

Električni automobili, ilustracija Velika većina vlasnika električnih automobila ne namjerava se vratiti benzincima i dizelašima

S flotom od četiri broda velikog kapaciteta, možemo očekivati kako će isporuke njihovih automobila na globalna tržišta rasti velikom brzinom tijekom ove godine i bit će zanimljivo vidjeti hoće li 2025. godine završiti ispred Tesle, koja je i dalje najveći proizvođač električnih automobila na svijetu. Osim za Teslu, ekspanzija BYD-a loša je vijest i za europske proizvođače automobila koji dobivaju velikog i opasnog konkurenta ne samo u inozemstvu već i na domaćim tržištima jer kineska tvrtka ima velike planove i za Europu.

Izvor: Car News China

Vezane vijesti