U samo nekoliko godina situacija na automobilskom tržištu radikalno se promijenila. Dok tradicionalni europski proizvođači automobila poput Volkswagena najavljuju otkaze i zatvaranje tvornica, značajno raste prodaja kineskih električnih automobila. A na kineske brendove više se ne gleda s podsmijehom, kao što su neki možda gledali ranije, već njihovi automobili donose odličnu tehnologiju po cijenama kakvima druge automobilske tvrtke ne mogu konkurirati.
Među brojnim kineskim brendovima jedan se posebno izdvaja - BYD. Ova se kompanija pokazala kao velik izazivač Tesli te je prošle godine skoro i dostigla Muskovu kompaniju. Ono u čemu nije uspjela 2024. godine, mogla bi uspjeti ove godine, i to na krilima velike potražnje na domaćem, ali i inozemnim tržištima.
BYD polako, ali sigurno širi svoje djelovanje i na inozemna tržišta, a da su njihove inozemne ambicije sve veće, možemo vidjeti i na njihovu posljednjem potezu. Naime, nedavno su predstavili najveći brod za prijevoz automobila koji može prevoziti do čak 9200 vozila. Nazvan je BYD Shenzhen, prema gradu u kojem tvrtka ima sjedište, te je nedavno dovršen u luci Yangzhou i sada je spreman za prijevoz vozila. Riječ je, dakle, o golemom brodu dužine skoro 220 metara i širine 37,7 metara koji je, kako su se pohvalili iz te kompanije, dizajniran vodeći računa o ekološkoj održivosti. Posebno se ističe tehnologija koja mu omogućuje da radi i na LNG i na tradicionalno brodsko gorivo, a opremljen je uređajima za uštedu energije, kao i baterijama za pohranu koje napajaju plovilo tijekom pristajanja ili nekim drugim situacijama, čime se dodatno smanjuje potrošnja goriva i štetne emisije.
Inače, ovo je četvrti brod za prijevoz automobila koji na najbolji način simbolizira BYD-jeve ambicije širenja na međunarodna tržišta. Prvi brod, BYD Explorer No 1, predstavljen je početkom prošle godine te je do sada njihove automobile prevezao u više zemalja, uključujući Njemačku, Španjolsku, Brazil itd. Krajem prošle godine u svoju su flotu uvrstili BYD Changzhou, a zatim i BYD Hefei, a kapacitet svih tih brodova iznosi do sedam tisuća vozila.
S flotom od četiri broda velikog kapaciteta, možemo očekivati kako će isporuke njihovih automobila na globalna tržišta rasti velikom brzinom tijekom ove godine i bit će zanimljivo vidjeti hoće li 2025. godine završiti ispred Tesle, koja je i dalje najveći proizvođač električnih automobila na svijetu. Osim za Teslu, ekspanzija BYD-a loša je vijest i za europske proizvođače automobila koji dobivaju velikog i opasnog konkurenta ne samo u inozemstvu već i na domaćim tržištima jer kineska tvrtka ima velike planove i za Europu.
Izvor: Car News China