Od početka studenog na internetu su se počele pojavljivati reklame o crnom petku, crnom tjednu i slično. Vrijeme je velikih popusta i kupci pokušavaju iskoristiti priliku i dokopati se željenih proizvoda po što nižim cijenama. No oni nisu jedini koji pokušavaju iskoristiti to ludilo oko šopinga, već svoju šansu traže i - kibernetički kriminalci.
Oni žele prevariti neoprezne kupce i dokopati se njihovih osobnih podataka, odnosno počistiti im račune. Iako se čini logičnim da svoje osobne podatke, informacije o profilu, korisničkom imenu i šifri ne dijelite s drugima preko interneta, kriminalci ponekad mogu kontaktirati korisnike i upozoriti ih kako su im podaci ugroženi te da provode istragu, pri tome se pretvarajući da su Amazonova korisnička podrška. Kako bi se zaštitili, oni trebaju verificirati svoje podatke, pa u strahu od prijevare neki zaista pošalju svoje podatke i informacije za prijavu na Amazonov račun, misleći da su se tako spasili, no u biti tako su predali svoje podatke kriminalcima i njihovi problemi tek počinju.
Takav tip prijevara najčešći je upravo u vrijeme kada se najviše kupuje, dakle oko crnog petka i božićnih blagdana.
Stručnjaci za sigurnost konstantno upozoravaju na takve opasnosti i oprez prilikom kupovine, a sada su i iz Amazona, kompanije koja je mnogima omiljeno odredište za online kupovinu, objavili tri savjeta kojih bi se korisnici trebali pridržavati prilikom kupovine općenito, a pogotovo tijekom crnog petka, kada su te prijevare u porastu.
Prvi je savjet da nikada ne dijelite svoje šifre ili jednokratne lozinke preko telefona.
Iz kompanije kažu da od svojih korisnika nikada neće zatražiti dijeljenje lozinki, šifri ili drugih osjetljivih podataka preko telefona. Ako trebate promijeniti svoje osobne podatke ili šifru, to napravite na službenoj Amazonovoj stranici.
Drugi je savjet da uvijek prijavite potencijalne prijevare.
Svaki put kada vas netko kontaktira, bilo pozivom, porukom ili e-mailom i predstavi se da je iz Amazona, a mislite da je riječ o prijevari, to obvezno prijavite Amazonu. Kompanija će pokušati stati na kraj takvim prevarantima kako ljudi ne bi nasjeli na njihove poruke i ostali bez podataka ili novca.
Postavite potvrdu u dva koraka.
Ovo je dodatan sloj sigurnosti koji će vas, odnosno vaš račun zaštititi u slučaju da se netko dokopao vaše lozinke. Ako imate aktiviranu ovu opciju, osim lozinke bit će im potreban i poseban kod koji možete primiti na telefon ili mail i tek s tim kodom možete pristupiti svom računu.
Izvor: Metro