U odnosu na razdoblje prije pandemije, broj građana koji kupuje online i ima povjerenje u online trgovce se udvostručio, a čak 67 posto građana čeka rasprodaju poput "crnog petka" da bi obavili kupovinu, pokazalo je istraživanje koje je predstavila europarlamentarka Biljana Borzan.
Moje istraživanje je pokazalo da skoro svi građani kupuju na sniženjima, a 67 posto ih planirano čeka sniženje kako bi nešto kupili. Nažalost, tijekom rasprodaja, poput Crnog petka, više od 80 posto ih je naišlo na lažna sniženja odnosno primijetili su da je snižena cijena ista kao i prije sniženja, kaže Borzan.
Situacija nije puno bolja ni u EU gdje je Europska komisija tijekom pandemije radila provjeru 176 web trgovina, tj. 16000 proizvoda u vrijeme crnog petka. Utvrdili su da četvrtina sniženih proizvoda košta kao i prije sniženja, a 46 posto web trgovaca je imalo takve proizvode.
U Hrvatskoj na probleme kod online kupovine nailazi 29,1 posto građana, a to su najčešće dostava krivog proizvoda ili pak proizvod nikad ne bude dostavljen. Skoro 17 posto građana prijavljuje probleme koji su posljedica činjenice da žive u Hrvatskoj- nedostatak dostave ili pak manja ponuda audiovizualnih sadržaja nego u drugim državama člancima EU, kaže Borzan.
Istraživanje je pokazalo i da su građani relativno dobro upoznati s činjenicom da EU jamči pravo povrata robe kupljene online 14 dana od dostave, ali još uvijek su zbunjeni oko prava koja proizlaze iz jamstva. Borzan je istaknula kako će Direktiva o osnaživanju potrošača u zelenoj tranziciji, od iduće godine u svim trgovinama biti podsjetnici da je obavezno zakonsko jamstvo dvije godine i da vrijedi za sve proizvode.
Čak 85,6 posto naših građana smatra da su sniženja veća u zemljama zapadne EU nego u Hrvatskoj, rekla je Borzan.
Poručila je građanima da ukoliko nešto zvuči predobro da bi bilo istinito, to vjerojatno i jest. Savjetovala je kupcima i da ne zaborave da plaćanje mogu otkazati i preko kartice te da paze na različite tehnike pritiska koje koriste trgovci poput „ostalo je još jedan proizvod“ ili „još troje ljudi u ovom trenutku gleda ovaj proizvod“ budući da je najčešće riječ o - lažnim tvrdnjama.