Brat i sestra, Marko i Ana Antolić od malih su nogu sudjelovali u poduzetničkim pothvatima njihove obitelji. Prvo u obiteljskoj trgovini, a potom u pekari. 

No, splet životih okolnosti natjerao ih je da na poduzetništvo počnu gledati nešto drugačije i odluče pokrenuti "nešto svoje". Iako im je poduzetništvo "u genima", pokrenuti nešto novo, kao što je proizvodnja i prodaja bezglutenske tjestenine, nije baš lako. 

Osim ako ne znate kome se obratiti za pomoć. 

Mogli bismo reći da vam je poduzetništvo u genima. Od djetinjstva ste boravili u majčinoj trgovini, potom u pekari... No, život je imao malo drugačije planove. Kako ste se ipak odlučili na vlastiti poduzetnički put?

Nama je poduzetništvo u krvi, cijeli život smo pratili roditelje u njihovom poslovanju. Spletom različitih okolnosti i ne tako lijepim početkom shvatili smo da nas sve vodi tome da krenemo stopama naših roditelja. Nije bilo lako, ali ponosni smo na nas i naš razvoj i spremni smo na nove izazove kojih uvijek ima na putu malog hrvatskog proizvođača.

Marko i Ana Antolić, tjestenina Druid - 2 (Foto: Nova TV)

Od izrade klasičnog tijesta i kruha do bezglutenskog. Koliko se proizvodni proces razlikuje?

Naši roditelji su imali pekaru dok smo mi bili još djeca, ali smo baš kao prava obitelj sudjelovali u svim poslovima koje smo mogli obavljati kako bi pomogli mami i tati. Mi smo tada izrađivali razne vrste kruha i peciva s glutenom tako da se proizvodnja uvelike razlikuje od naše sadašnje proizvodnje bezglutenskog tijesta. Tehnologija je uvelike napredovala i danas uz pomoć strojeva možemo proizvesti tjesteninu sa samo dva sastojka koje ručno nažalost nikad ne bi mogli napraviti, pošto naša tjestenina ne sadrži nikakve druga veziva koje bi povezali tijesto. Ovakva procedura izrade našeg proizvoda uvelike nam olakšava proces proizvodnje.

Kako je nastala ideja za "Druid"? I koliko je dugo trebalo da "usavršite" recepturu?

Ideja za Druid bezglutensku tjesteninu nastala je još dok je naša majka dobila svoju dijagnozu kad je oboljela od karcinoma. Istraživali smo alternativne načine liječenja i došli smo do informacije da gluten uvelike utječe na razvoj bolesti. Nažalost spletom okolnosti brat se seli u Kanadu a majka nakon godinu dana gubi bitku za život. Marko se vraća u Zagreb i kroz razgovor kako bi iskoristili prostor koji nam je bio prazan dolazimo na ideju da bi mi mogli napraviti našu malu tvornicu tjestenine. Bio je dug put od ideje do realizacije, sami smo uredili prostor, nakon svojih dnevnih poslova smo odlazili u naš tada zapušten prostor i svakodnevno ga sređivali do kasnih sati i usput maštali kako će to sve izgledati. Nakon par godina uz borbu s papirologijom smo napokon krenuli u realizaciju. Pronašli smo dobrog tehnologa koji je u suradnji s nama vrlo brzo pronašao dobru recepturu.

Koliko se vaš proizvodni proces promijenio od samih početaka do sad? Što su vam bili problemi s kojima ste se susreli na početku i kako ste ih riješili? Radite li sve ručno ili ste ipak angažirali neko tehnološko rješenje?

Naš proizvodni proces se ne razlikuje od samih početaka kad smo krenuli prije tri godine i danas, jedino smo mi postali stručni pa samim time i brže i spretnije obavljamo zadatke. Naša proizvodnja je strojna, jer ovakvu jednostavnu i u istom trenu složenu recepturu ne bi uspjeli dobiti ručnom izradom pošto ne sadrži nikakva veziva a ni jaja tako da to stroj odradi do savršenstva ali naravno uz naše upute.

Marko i Ana Antolić, tjestenina Druid - 3 (Foto: Nova TV)

Na što morate posebno obratiti pozornost? Imate li neku "tajnu" recepturu ili tehniku koja vašu tjesteninu čini drugačijom od drugih?

Naša proizvodnja je delikatna i mala greška može nam potpuno pokvariti cijelu proizvedenu tjesteninu. Jako je bitna temperatura, brzina odrađivanja i na posljetku i sušenja i pakiranja kako bi naša tjestenina zadržala željenu teksturu do trena konzumacije.

Bezglutenski se proizvodi sve više traže, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu. Kakvi su vam planovi za budućnost?

Mislim da je ovo pravo vrijeme za bezglutensku proizvodnju. Van Hrvatske bezglutenski proizvodi su postojali i odlično su prihvaćeni i konzumirani prije desetak godina. Kako i sve tako i ovo dolazi kod nas sa zakašnjenjem, ali bitno je ipak da prihvaćamo dobre promjene. Ovaj projekt nam je otvorio vrata u našoj proizvodnji i vrlo brzo bi mogli kreirati naše nove proizvode.

Imate li kakve povratne informacije o svom proizvodu? Što se ljudima najviše sviđa?

Povratne informacije o našem proizvodu dobivamo svakodnevno. Najviše nam govore da su se iznenadili okusom i teksturom naše tjestenine jer većina smatra da ako je nešto zdravije da nije baš okusom prihvatljivo, što smo našim proizvodom uspjeli demantirati.

Svi su jako puni podrške, ljudi vole domaću proizvodnju i vole vidjeti da i mali proizvođači uspiju ući u tako veliki trgovački lanac.

Što za vas znači sudjelovanje u projektu "Startaj Hrvatska"?

Sudjelovanje u projektu Startaj Hrvatska za nas znači sve. Izuzetno smo sretni i ponosni što smo dio ovako velikog projekta i što su nas odabrali od toliko puno kandidata koji su se prijavili. Naš proizvod je napokon na mjestu gdje zaslužuje biti, na policama Spar trgovina. Zahvalni smo na prilici i ukazanom povjerenju. Ovo iskustvo je neprocjenjivo i pamtit ćemo ga cijeli život.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju