Nova otkrića u afričkim špiljama mijenjaju shvaćanje ljudske evolucije

Nakon što je prije desetak godina otkrivena potpuno nova vrsta čovjekova srodnika, sada su otkriveni neki novi detalji načina njihova života.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 16.06.2023. / 11:29

Homo naledi (Foto: Afp)

Zahvaljujući znanstvenim istraživanjima i brojnim dosadašnjim otkrićima, poznate su nam brojne stvari oko evolucije i razvoja ljudskog roda. No jako puno toga još je nepoznanica i postoje brojne misterije za koje se nadamo da bi ih znanstvenici jednom mogli riješiti, zahvaljujući nekim novim spoznajama i otkrićima.

Glavni ulaz u špiljski sustav Rising Star Paleontolozi nakon velikog otkrića tvrde: Najstarije groblje na Zemlji uopće ne pripada ljudskoj vrsti

Jedno od takvih otkrića jest i ono u blizini Johannesburga, na području vapnenačkih špilja nazvanom Kolijevka čovječanstva. Riječ je o području iznimno važne povijesne važnosti na kojem su pronađeni fosili čovjekolikih majmuna, kao i kameni alati s kojima su se služili, a pronađeni su i dokazi kako su se koristili vatrom još prije milijun godina. Na ovom mjestu još 2013. godine pronađeni su ostaci do tada nepoznatog čovjekova srodnika koji je nazvan homo naledi.

Homo naledi (Foto: AFP PHOTO / NATIONAL GEOGRAPHIC / MARK THIESSEN)

Jasno je kako su znanstvenici nakon tog otkrića posvetili dodatnu pozornost Kolijevci čovječanstva i špiljama, a njihov se trud isplatio jer su došli do nekih novih značajnih spoznaja koje bi mogle biti od velike važnosti u proučavanju naše vrste te, naglašavaju na CNN-u, mogla bi promijeniti naše dosadašnje razmišljanje o porijeklu Homo sapiensa te naše shvaćanje ljudske evolucije.

U dubinama špilje Rising Star tako su pronađeni dokazi kako je ta nedavno otkrivena vrsta pokapala svoje mrtve, a iznad grobova i na zidovima špilja rezbarili su različite misteriozne simbole i geometrijske znakove koji su za njih imali određena značenja. Ono što je naročito važno i zbog čega bi ta otkrića značajno mogla utjecati na shvaćanje evolucije jest što je homo naledi pokapao mrtve i rezbario špilje najmanje 100 tisuća godina prije modernog čovjeka. Naime, to je prvi puta da je takvo ponašanje koje je specifično samo za ljudsku vrstu, otkriveno kod neljudskih vrsta.

Reprodukcija strijela koje su korištenje prije više od 54 tisuće godina Ljudi u Europi koristili su ovo oružje puno prije no što su znanstvenici mislili

Homo naledi prosječno je bio visok oko 1,45 metara i težak oko 45 kg, a veličina njegova mozga iznosila je samo oko trećine veličine ljudskog mozga.