Zašto se neki ljudi ne zaraze iako su bili izloženi koroni? Nova studija donosi mogući odgovor, ali i upozorenje: "Nitko se ne bi trebao oslanjati samo na to"

Izloženost virusu SARS-CoV-2 ne rezultira uvijek zarazom, a mi smo htjeli doznati zašto, kaže glavni autor studije dr. Rhia Kundu.

Branimir Vorša | 10.01.2022. / 15:10

Ljudi koji imaju visoke razine T-stanica u tijelu zaostalih od prethodnih prehlada, imaju manje šanse zaraziti se s COVID-19, tvrdi nova znanstvena studija.

Znanstvenici tvrde da to novo istraživanje može pružiti nacrt za proizvodnju novih cjepiva, koja daju dugotrajniji imunitet te koja bi pružila bolju zaštitu od trenutnih i budućih varijanti novog koronavirusa, poput delte i omikrona.

Već smo ranije isto tako pisali o ranijem istraživanju koje je otkrilo moć T-stanica u borbi protiv novog koronavirusa.

Slika nije dostupna Riješen misterij ljudi koji unatoč visokoj izloženosti koronavirusu imaju negativan test na COVID-19

Visoke razine T-stanica i njihova uloga u borbi protiv COVID-19 važno su otkriće, ističu znanstvenici s londonskog Imperial Collegea, no istovremeno upozoravaju da se nitko ne bi trebao oslanjati samo na to, već da se ljudi i dalje trebaju cijepiti, jer je to najbolja zaštita protiv te bolesti.

T-stanice su tip bijelih krvnih zrnaca koje pomažu u zaštiti tijela od infekcija.

Izloženost virusu SARS-CoV-2 ne rezultira uvijek zarazom i mi smo htjeli doznati zašto, kaže glavni autor studije dr. Rhia Kundu sa spomenutog sveučilišta.

Otkrili smo da visoke razine već postojećih T-stanica, koje je tijelo stvorilo tijekom zaraze drugim koronavirusima poput obične prehlade, mogu štititi od zaraze COVID-19. Dok je to važno otkriće, to je tek jedan oblik zaštite i naglašavam da se nitko ne bi trebao oslanjati samo na to. Umjesto toga, najbolji način da se zaštitite od COVID-19 jest da se cijepite, uključujući i docjepljivanje, poručuje dr. Kundu.

Studija je započeta u rujnu 2020. godine, u trenutku dok većina ljudi u Velikoj Britaniji nije bila zaražena novim koronavirusom, a uključivala je 56 osoba koje su živjele u kućanstvima u kojima je netko već bio izložen COVID-19 i za što je postojala potvrda u obliku pozitivnog PCR testa.

Sudionici studije radili su PCR testiranja svaki četvrti i sedmi dan, kako bi se utvrdilo jesu li razvili simptome bolesti. Uzorci krvi sudionika uzeti su unutar šest dana od njihovog izlaganja virusu kako bi znanstvenici mogli analizirati razine već postojećih T-stanica proizvedenih od prijašnjih zaraza virusom prehlade i koje isto tako prepoznaju proteine novog koronavirusa.

Slika nije dostupna Kad antitijela zakažu, tu su "ubojite T-stanice": Znanstvenici otkrili ključnu komponentu imunosnog sustava koja štiti i od mutiranih koronavirusa

Znanstvenici su tijekom studije otkrili znatno veće razine T-stanica kod 26 sudionika studije, koji nisu razvili simptome bolesti ili se zarazili novim koronavirusom, unatoč izloženosti. Preostali sudionici studije zarazili su se virusom.

Studija je zaključila da T-stanice ciljaju unutarnje proteine virusa, a ne isključivo šiljasti protein na pvršini virusa. Trenutna cjepiva ne izazivaju reakciju imuniteta na te unutarnje proteine novog koronavirusa.

Studija je objavljena u znanstvenom časopisu Nature Communications.

Izvor: Sky News