Gotovo polovica zaposlenika morat će u sljedećih dvije godine pristupiti nekoj vrsti edukacije jer se mijenjaju vještine i znanja potrebni za obavljanje osnovnog posla, no većina hrvatskih tvrtki nema razrađene planove za ovakve obrazovne procese. Mnoge tvrtke nisu ni svjesne brojnih mogućnosti i poreznih olakšica koje im stoje na raspolaganju prilikom ulaganje u obrazovanje. Bile su to, uz stručne radionice za IT profesionalce, neke od glavnih tema višednevne konferencije Cloud Skills Week, održane u organizaciji Algebre te uz pokroviteljstvo i podršku LLPA, Microsofta, Spana i Combisa. 

Više od 600 sudionika iz tristotinjak hrvatskih tvrtki bilo je prijavljeno, te je i sudjelovalo na predavanjima i radionicama održanima u sklopu Cloud Skills Weeka, višednevnog događanja u organizaciji Algebre čiji je cilj bio približiti važnost obrazovanja i stjecanja znanja o cloud tehnologijama svim tvrtkama koje sustavno ulažu u edukaciju svojih zaposlenika ili možda tek stvaraju strateški plan takvih procesa u vlastitom okruženju. Cloud Skills Week održan je uz podršku LLPA (Leading Learning Partners Association), međunarodnog udruženje tech obrazovnih centara čiji je jedan od utemeljitelja i Algebra, te Microsofta, Spana i Combisa.

U sklopu Cloud Skills Weeka održana je konferencija te radionice namijenjene onima koji su željeli savladati osnove cloud tehnologija. Cloud Skills Week označio je i početak Cloud Skills Cupa, online natjecanja IT profesionalaca u poznavanju cloud tehnologija koji se, na inicijativu i u organizaciji LLPA, provodi kao svjetsko prvenstvo u tri kategorije – Cloud, Data & AI ili Developer Professional.

Prema istraživanju tvrtke Deloitte, naglasio je Igor Kundić, član uprave Algebre, većina zaposlenika smatra kako su učenje i osobni razvoj pri vrhu prioriteta koje im tvrtku čine atraktivnom prilikom zapošljavanja no, unatoč tome, samo 10 posto tvrtki danas kaže kako u potpunosti ima razrađene sustave za learning & development (L&D). Polovica zaposlenika će, prema tim podacima, do 2025. trebati dodatno školovanje zbog promjene potrebnih vještina, a čak 42 posto osnovnih vještina potrebnih za obavljanje svakodnevnih poslova promijenit će se u sljedeće dvije godine. Gotovo da ne treba niti posebno naglašavati koliko je pandemija promijenila način rada, utjecala na organizacijske promjene u tvrtkama, transformacijske procese te stavljanje naglaska na nove vještine zaposlenika. Više od 60 posto ispitanih u tom istraživanju izjavilo je da su pandemija i ekonomska kriza ubrzale potrebu za stjecanjem novih vještina.

No, pred tvrtkama se nalaze i izazovi kako u Hrvatskoj praktično i povoljno financirati obrazovanje zaposlenika, pa je neke od modela ulaganja u znanja i vještine zaposlenih pojasnio Hrvoje Balen, član uprave Algebre. Iz tekućeg poslovanja moguće je financirati obrazovanje zaposlenih kroz dodatno umanjenje poreza na dobit, kroz postojeće zakone o državnoj potpori za obrazovanje i izobrazbu te kroz razne modele izuzeća od PDV-a i druge olakšice; istovremeno, na raspolaganju su i aktualni instrumenti koji omogućavaju potpore za usavršavanje te osposobljavanje na samom radnom mjestu uz mentora ili u ustanovama za obrazovanje odraslih.

Edukacija zaposlenika jedan je od glavnih faktora u ključnim temama na koje je stavljen naglasak tijekom konferencijskog dana – te su teme digitalna otpornost, digitalna transformacija i tehnološki intenzitet.

Digitalna otpornost, pojasnila je Tatjana Skoko, direktorica Microsofta Hrvatska, podrazumijeva izgradnju ljudskih i tehnoloških sposobnosti tvrtke koje im omogućavaju da potom budu agilne, inovativne i da se brže prilagođavaju promjenama u vanjskom okruženju. Istovremeno, mjera tehnološkog intenziteta vezana je uz sposobnost prihvaćanja novih tehnologija i tehnoloških inovacija u vlastitom okruženju, te daljnju izgradnju vlastitih digitalnih mogućnosti, što posebice uključuje ulaganje u zaposlenike, njihova znanja i vještine kao i primjenu novih tehnologija. Potrebno je stvoriti inovativnu kulturu u kojoj su svi zaposleni dio inovacijskog procesa te imaju priliku učiti, eksperimentirati, primjenjivati svoja znanja i stvarati nove koncepte u poslovanju. Ključno je pritom da tvrtke imaju povjerenja u tehnologiju, kao i u usklađivanje poslovnog modela s implementiranim tehnologijama.