Oglašivačke agencije poručile Appleu: Sabotirate cijelu industriju!

Nadogradnje za Appleove uređaje donose novu verziju Safarija koja dolazi s opcijom inteligentne prevencije praćenja korisnika u svrhu oglašavanja

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 19.09.2017. / 12:08 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nove verzije Appleova softvera za mobilne uređaje i Macove donose, među inim, velike promjene u pregledniku internetskih stranica Safari te će ovaj browser imati opciju (koja će biti automatski aktivirana s nadogradnjom softvera) nazvanu inteligentna prevencija praćenja. Ova opcija spriječit će mogućnost nekih web-stranica u praćenju korisnika po internetu i blokirati reklame koje nas prate na svim stranicama kojima surfamo.

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu Nezadovoljstvo, ilustracija I Hrvati su počeli primati obavijesti Šok za korisnike Fejsa i Instagrama: Evo što ih čeka ako ne počnu plaćati pretplatu i ne žele dati podatke Meti Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku

Ovaj novitet nije dobro sjeo oglašivačkim agencijama koje su poslale otvoreno pismo Appleu u kojem su izrazili duboku zabrinutost oko načina na koji je ova opcija implementirana te ih pozivaju da ponovno razmisle o njoj jer ona može dovesti po poremećaja cijelog ekosustava digitalnog oglašavanja putem kojeg se financira velika količina današnjeg online sadržaja i servisa.

Velike agencije i udruženja agencija poput Interactive Advertising Burea i Associationa of National Advertisers "podsjetili" su Apple kako cijela infrastruktura modernog interneta ovisi o konstantnosti i primjeni standarda za cookije kako bi digitalne kompanije mogle biti inovativne pri razvoju i izradi sadržaja, servisa i oglasa koji su personalizirani za korisnike i koje pamte stranice koje korisnici posjećuju. Nove verzije Safarija protive se tim standardima i mijenjaju ih vlastitim pravilima koja će negativno utjecati na korisničko iskustvo i "sabotirati ekonomski model interneta".

No, iz Applea nemaju razumijevanja za zahtjeve agencija te smatraju kako je tehnologija praćenja korisnika putem interneta postala toliko raširena tako da oglašivačke kompanije mogu ponovo stvoriti većinu povijesti surfanja korisnika, a te se informacije prikupljaju bez dopuštenja i koriste za retargetiranje, odnosno na taj način oglasi prate korisnike po svim stranicama kojima surfaju. Nove verzije operativnih sustava s novim Safarijem bit će dostupne već danas za Appleove telefone i tablete (iOS 11), odnosno sljedeći tjedan u sklopu High Sierra nadogradnje za Macove. Prema podacima StatCountera, Safari koristi skoro 15 posto korisnika interneta.

Izvor: The Guardian
 

Vezane vijesti