Pivovara Medvedgrad svoju je fantastičnu priču pokrenula prije više od dva desetljeća, sve je krenulo 1994. godine. Od tada pa do danas etablirali su se kao sinonim za kvalitetno pivo iz vlastite proizvodnje, istinski brend koji je prepoznat na tržištu. Ali, svaki dan je novi izazov, moderna vremena nose drugačija pravila, a u Medvedgradu su to prepoznali i odlučili se na, možda, neobičan potez. Na Funderbeam platformi pokrenuli su kampanju koja vam omogućuje svima zainteresiranima da postanetnu dio Medvedgrad priče o vrhunskom pivu.

Posebnost projekta leži upravo u načinu prikupljanja sredstava putem Funderbeama. Za iznos od 250 eura, na koliko je postavljen minimum, svaki potencijalni ulagač uključio se u financiranje temeljnog kapitala kompanije. Uz taj dio, ulagači će moći trgovati svojim uloženim udjelima preko blockchain tehnologije, a na raspolaganju će im biti i niz pogodnosti kao što su vlasnička kartica Pivovare Medvedgrad, pozivnice za godišnje konferencija članova/ulagača, posjeti pivovari i njezinim proizvodnim pogonima, izravni kontakt s ostalim ulagačima i upravom…

Nova pivovara, koju će izgraditi prikupljenim sredstvima, bit će kapaciteta 25.000 HL, imati varionicu za kuhanje piva od 6000 litara, od prikupljenih sredstava investirat će se u novu punilicu za boce od 5000 boca/sat, a svi procesi bit će kompjuterski vođeni. Na novoj lokaciji postojat će i dodatna mogućnost širenja do 50.000 HL bez potrebe za dodatnim investiranjem u novu opremu za kuhanje piva ili novu punilicu – najskuplje dijelove proizvodnje. Također, imat će izgradnju, servis i održavanje postrojenja na istoj lokaciji – što je velika prednost zbog fleksibilnosti i smanjenja troškova.

Preko Funderbeama prikupljeno više od milijun eura

Ideja Pivovare Medvedgrad je bila crowdfunding kampanjom sve one koji ionako uživaju u raznim vrstama njihovog piva izravno uključiti u život same pivovare i svih proizvodnih procesa koje prolazi. Uostalom, sam “moto” prema kojem svi zajedno čine Pivovaru Medvedgrad, a tu se misli na goste, ljubitelje piva, dobavljače, kupce, poslovne partnere jasan je sam za sebe. Uspješna Funderbeam kampanja samo je potvrdila kako Pivovara Medvedgrad ima vjernu vojsku svojih fanova koji su napravili korak dalje i postali investitori u budućnost same kompanije, s realnom mogućnošću da i oni budu dio priče, čak i zarade.

Vodeći ulagatelj Pivovare Medvedgrad je Ratko Bajakić, direktor ICF-a. Funderbeam za potrebe financiranja investiranja utemeljuje tzv. SPV (Special Purpuse Vehicle) sa sjedištem u Estoniji, koji predstavlja jedinog suvlasnika kompanije, koji nastupa ispred svih ulagatelja.

Za drugu kampanju prikupljanja sredstava preko Funderbeam platforme ICF je izabrao Pivovaru Medvedgrad. Atraktivan prinos za investitore i sudjelovanje u brzo rastućem segmentu craft pivovara nadopunjuju ovaj projekt te ispunjavaju osnovne kriterije za uspješnost investicije. Prinosi putem isplate dividendi su predviđeni već nakon prve godine od efektuiranja investicije i to u rasponu između 6 i 13% godišnje. Povrh toga, postoji i opcija koja većinskom vlasniku daje mogućnost otkupa udjela u vlasništvu Funderbeam ulagatelja po minimalnoj cijeni od 150%. Segment malih i srednjih poduzeća ovog trenutka nudi najbolje mogućnosti za investitore koji su spremni sudjelovati kao suvlasnici u razvoju novih projekata, izjavio je Ratko Bajakić, vodeći investitor u Pivovaru Medvedgrad.

Po svemu sudeći su pogodili, što zapravo nimalo ne čudi, jer danas više nego ikada imamo priliku svjedočiti raznim projektima koji su super uspješni, a iza njih ne stoji “klasični kapital”, nego kapital svakog pojedinca koji je iz bilo kojeg razloga odlučio sudjelovati u financiranju. Nije nevažno ni to što se u cijelom projektu provlači i blockchain tehnologija koja je iz avangarde krenula u ofenzivu i uskoro bi mogla postati standard.

Zaposlenici i ljubitelji piva postaju investitori u pivovaru

Pivovara Medvedgrad je nesumnjivi brend koji je prepoznat od ranije, sasvim sigurno su mogli izabrati sustave klasičnih financijera, bilo da se radi o kreditiranju kod banaka ili eventualne prodaje udjela novim vlasnicima. Ipak, njihova namjera je bila ponuditi vlastitu budućnost onima koji su zajedno s njima sagradili njihovu sadašnjost. Kroz Funderbeam su dokazali kako je moguće skupiti privatne investitore, ako imate proizvode koji su kvalitetni, prihvatljivi i imaju potencijal da budu još bolji u budućnosti. Zato ovo nije samo projekt Pivovare Medvedgrad, nego i svih onih koji vole njihova piva i sve što rade.