Galerija

Čuveni talijanski proizvođač superautomobila Lamborghini će 2024. godine izbaciti svoj prvi plug-in hibridni superautomobil - Revuelto. Bit će to duhovni nasljednik njihovog Aventadora.

Revuelto međutim nikogaa neće razočarati u pogledu brzine, performansi, upravljanja i drugih osobina koje boze oči po kojima je Lamborghini poznat. Već samo i letimičan pogled na ove specifikacije rastopio bi i najokorjelije skeptike EV-a.

Performanse

Naime, njegov pogonski sklop zvuči ludo: 6,5-litreni V12 od 813 KS, pojačan s tri elektromotora za kombiniranih 1001 KS. Maksimalni okretni moment iznosi 725 Nm pri 6750 o/min. Revuelto može ubrzati od nule do 100 km/h za 2,5 sekunde, što je 0,3 sekunde brže od Aventadora kojeg zamjenjuje. To možda ne znači puno vašoj prosječnoj osobi, ali za prave glave performansa svaka desetinka sekunde koju možete obrijati govori mnogo. Revuelto također ima najveću brzinu veću od 350 km/h.

Treba reći da Revuelto ima potpuno električni pogon, no da mu je domet samo na tom pogonu, u najmanju ruku mizeran. Njegova tri elektromotora, jedan na stražnjem i jedan na svakom prednjem kotaču, napaja baterija od 3,8 kWh smještena u središnjem tunelu automobila, što je jako malo prema trenutnim standardima električnih vozila.

Tu je i ono poslovično "ali", koje kaže da Revueltovu bateriju njegov motor s unutarnjim sagorjevanjem može ponovno napuniti za oko šest minuta ili pak kroz regenerativno kočenje s prednjih kotača. Revueltovi električni motori osiguravaju pogon na sva četiri kotača i omogućuju vektoriranje električnog momenta.

Lakši i snažniji V12 motor

V12 motori s prirodnim usisavanjem bili su dosad srž privlačnosti Lamborghinija od njegova osnutka, no Revuelto predstavlja evoluciju te izvorne konfiguracije, dok Lamborghini grabi svoj put prema potpuno električnoj liniji do 2030. godine. Revueltov motor ne samo da je lakši od Aventadorovog, s 218 kg naspram 234 kg, nego je i snažniji, isporučujući 814 konjskih snaga pri vrtoglavih 9250 o/min. Zanimljivo je i da je novi motor zakrenut za 180 stupnjeva u usporedbi s Aventadorovim motorom.

Revuelto je apsolutno prožet kanalima za usis zraka, osiguravajući optimalan protok zraka za njegov motor s unutarnjim sagorijvanjem, što rezultira "najvećom snagom u povijesti Lamborghinijevih 12-cilindarskih motora", kažu iz te tvrtke.

Dizajn - spoj novog i starog

Lamborghini je uzeo inspiraciju iz svijeta zrakoplovstva, kad je riječ o dizajnu Revuelta. U to su ukomponirali i dio svojih već provjerenih dizajnerskih rješenja, uključujući okomito otvarajuća škarasta vrata iz legendarnog Countacha, Diablovu plutajuću oštricu na stražnjem blatobranu te mišićavost i nagnuti prednji dio Murciélaga.

Infotainment uključuje digitalni kokpit od 12,3 inča, središnji zaslon od 8,4 inča i zaslon od 9,1 inča na suvozačevoj strani. Revuelto će također biti prvi Lamborghini koji će implementirati potpuni napredni sustav pomoći vozaču, pokretan kamerama, radarom i drugim senzorima. To uključuje aktivna upozorenja o napuštanju trake, prilagodljivi tempomat, upozorenja o promjeni trake i upozorenja o poprečnom prometu straga.

"Stvoren da razbije kalup"

Koristeći Lamborghinijevu mobilnu aplikaciju Unica, vlasnici Revuelta mogu pratiti status automobila, uključujući razinu goriva, napunjenost baterije, električni doseg i gdje je parkiran. Aplikacija Unica također omogućuje niz daljinskih operacija, poput zaključavanja i otključavanja vrata, oglašavanja sirene ili aktiviranja svjetala automobila, a neke od tih funkcija su također kompatibilne s Apple Watchom.

Sve u svemu, Revuelto “definira novu paradigmu” za Lamborghini. "Revuelto je rođen da razbije kalup", kaže izvršni direktor Lamborhinija, Stephan Winkelmann. Dodao je kako će cijena Revuelta biti oko pola milijuna eura.

Izvor: The Verge

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju