Nakon nekoliko dobrih kvartala i dobre prodaje pametnih telefona s odličnim omjerom performansa i cijene, brojni su mediji prozvali Xiaomi "kineskim Appleom" – vrijednost ovog startupa jedno je vrijeme porasla na nevjerojatnih 45 milijardi dolara te su iz ove kompanije najavljivali veliki porast broja prodanih telefona i širenje na nova tržišta. Godinu i pol nakon što je 2014. vrijednost Xiaomija dosegla 45 milijardi dolara, s novim krugom financiranja vrijednost kompanije krajem prošle godine procijenjena je na samo 4 milijarde dolara, što je pad veći od 40 milijardi dolara.

Na putu prema dolje: Veliki problemi za 'kineski Apple'

Nakon ambicioznih i neispunjenih planova o isporuci sto milijuna pametnih telefona u 2015., iz Xiaomija prošle godine nisu objavili koliko su telefona prodali, no čini se da su ponovno na dobrom putu. Naime, izvršni direktor kompanije Lei Jun ovog se tjedna pohvalio kako su u drugom ovogodišnjem kvartalu isporučili više od 23 milijuna pametnih telefona, što je porast od čak 70 posto u odnosu na prethodni kvartal te je riječ o rekordnom kvartalu za ovu kompaniju.

Jun je ovaj uspjeh nazvao početkom novog poglavlja za Xiaomi pred kojim "sada stoje brojne mogućnosti", napomenuvši da su iza njih dvije godine "internog kalibriranja" tijekom kojih su donijeli akcijski plan i osnovali odjel fokusiran samo na kvalitetu proizvoda – očito, plan se isplatio, no velik i težak put i dalje je ispred njih. Naime, slične i velike planove imaju i druge kineske kompanije poput Huaweija, Vivoa i Oppoa te će se Xiaomi s njima boriti za svoju poziciju ne samo na kineskom, veći na globalnom tržištu.

Izvor: Venture Beat