Zahvaljujući jeftinim pametnim telefonima solidnog hardvera, Xiaomi je u kratko vrijeme osvojio kinesko mobilno tržište te je krajem 2014. vrijednost ove kompanije dosegla nevjerojatnih 46 milijardi dolara čime je postala najvrjedniji tehnološki startup na svijetu. Izvršni direktor Lei Jun, kojeg su mediji prozvali kineskim Steveom Jobsom (dok su za Xiaomi govorili da je kineski Apple), započeo je s trendom isključive online prodaje telefona i tzv. flash prodaje, odnosno korisnicima bi na kratko vrijeme bio dostupan ograničeni broj modela po povoljnijim cijenama te su u ovakvim akcijama telefoni redovito rasprodani, a umjesto trošenja velike količine novca na marketing i reklamiranje svojih proizvoda, oni su se orijentirali na korisnike koji su putem interneta i društvenih mreža dijelili oduševljenje njihovim uređajima.

No, problem Xiaomija nalazi se u činjenici što ova kompanija ne nudi nikakvu specifičnu ili posebnu tehnologiju s kojom bi se razlikovala od ostatka konkurencije na (kineskom) mobilnom tržištu, zbog čega su i druge kineske kompanije poput Oppoa i Vivoa primijenile sličnu taktiku koja se pokazala uspješnom. Također, ove su kompanije počele koristiti i slavne osobe kao ambasadore njihovih brandova, čime su dodatno privukle mlađe korisnike tako da se na istu taktiku s vremenom odlučio i Xiaomi. Xiaomi je sve do nedavno bio dominantna kompanija među kineskim mobilnim proizvođačima, no u kratko vrijeme situacija se promijenila te sada oni kopiraju taktike drugih kompanija kojima mogu sve teže konkurirati. To možemo najbolje vidjeti na temelju stanja na kineskom smartphone tržištu iz drugog kvartala ove godine na kojem se Xiaomi nalazi na četvrtom mjestu uz veliki pad od 38 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Prvi Huawei zabilježio je rast veći od 15 posto te su prodali više od 19 milijuna pametnih telefona, Oppo je zabilježio nevjerojatan rast od 124 posto te su prodali 18 milijuna telefona, treći je Vivo koji je prodao 14,7 milijuna telefona, što je porast od 75 posto u odnosu na drugi kvartal prošle godine. Xiaomi je prodao 10.5 milijuna telefona, odnosno oko 6 i pol milijuna manje nego u istom razdoblju prošle godine, a osim kineskog Applea, veliki gubitnik na ovom tržištu zabilježio je i 'pravi' Apple koji je prodao 8,6 milijuna telefona što je pad od skoro 32 posto. S obzirom na prošlogodišnje planove o prodaji sto milijuna telefona u jednoj godini, jasno je koliko je Xiaomi podbacio s obzirom da je u ovom tromjesečnom razdoblju prodao samo malo više od deset milijuna telefona.  

Izvor: Business Insider