U to vrijeme snimanje i dijagnosticiranje karcinoma dojke nije bilo savršeno, a Kighnam je smatrao da bi korištenje umjetne inteligencije u tom području bilo revolucionarno, piše news.com.au.

Ralph Kighnam sada je direktor tvrtke Volpara Health Technologies sa sjedištem u Novom Zelandu. Ta tvrtka prodaje softver za koji tvrde da učinkovito ukazuje na rak dojke, podižući točnost dijagnoze. Pokušali smo komercijalizirati rad s Oxforda, ali smo shvatili da tržište nije bilo spremno, rekao je dr. Highnam i dodao: Kliničkom svijetu je potrebno dugo vremena da se promijeni. U to vrijeme nije baš bila prihvaćena teorija da i gustoća dojke predstavlja određeni rizik od raka.

No, skoro dva desetljeća kasnije, kada je znanost postala široko prihvaćena, on i njegov tim kolega istraživača vratili su se na posao i počeli raditi na tehnologiji koja bi mogla osigurati automatsko mjerenje gustoće dojki.

S američkog studija radiologije 2013. godine su tvrdili kako problem te tehnologije leži u tome da ''procjena gustoće dojki nije potpuno pouzdana". Liječnici bijelu masu, koja je vidljiva na nekim mamogramima, nazivaju gustim tkivom dojke. No, i rak je na snimkama, kada se razvije, također bijele boje. Gustoća dojki skriva rak, tvrdi Highnam i ističe kako su žene s gustim dojkama u čak četiri do šest puta većoj opasnosti od oboljevanja od zloćudne bolesti.

Gusto tkivo na rendgenu je nešto tamnije od raka, čime se ženama s gustim tkivom omogućuje dijagnosticiranje raka u 98 posto slučajeva. Ako imate izuzetno guste grudi, to se smanjuje na 50 ili 60 posto, ističe Highnam.

Softver koji razvijaju u Volpari pacijentima daje očitanje volumena dojke i površinu gustog tkiva u kubičnim centrimetrima, što ih može upućivati na potrebu daljnjeg testiranja, kao što je magnetska rezonancija za otkrivanje bilo čega potencijalno opasnog.

Nedavna recenzija BreastScreen Australia procjenjuje da program smanjuje smrtnost od rajka dojke za 21 do 28 posto.

Volpara je rastuća tvrtka koja još traži odobrenje za neke od svojih softverskih proizvoda na različitim tržištima. Žele se proširiti u Sjedinjene Američke Države, Europu i azijsko-pacifičku regiju, a ranije ove godine s ciljem širenja prikupili su 20 milijuna dolara.