Rimac više nije "kralj" Nurburgring: "Srušio" ga kineski izazivač

Novi rekord za serijsku električnu limuzinu je gotovo tri sekunde brži od Porscheovog Taycan Turbo GT-a, odnosno više od tri desetinke sekunde brži od Rimčeve Nevere.

Martina Čizmić | 12.06.2025. / 15:53 komentari
Xiaomi SU7 Ultra (Foto: Xiaomi)

Proizvođači električnih automobila svim se silama trude dokazati da je upravo njihov najbolji i najjači. Tako je Rimčeva Nevera, kako bi dokazala koliko je brza, postavila rekord za najbrži krug odvežen u električnom automobilu na poznatom Nürburgringu.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka

No, "kralj" je srušen, a na njegovo je mjesto došao "kineski izazivač".

I za razliku od Nevere, čija se cijena mjeri u milijunima eura i koja spada u kategoriju hiperautomobila, novi "kralj Nürburgring" ima cijenu koja se čini bližom prosječnom kupcu.

Novi "kralj" je Xiaomi SU7 Ultra, kineska električna limuzina s četvorim vratima, stražnjim sjedalima i upotrebljivim prtljažnikom. Ipak, treba biti otvoren pa reći da je primjerak koji je osvojio Nürburgring ipak bio malo nabrijaniji od onoga kojeg će biti moguće kupiti za vožnju po normalnim cestama.

 

Primjerak koji je postavio novi rekord u brzini za električna vozila ima 1527 kombiniranih konjskih snaga iz tri elektromotora. Svaki stražnji motor proizvodi 570 konjskih snaga i može postići do 27 200 okretaja u minuti. Prednji motor proizvodi pak "skromnih" 387 konjskih snaga. Maksimalna mu je brzina 332 kilometra na sat, a od 0 do 100 dolazi za manje od dvije sekunde.

Motore pokreće baterijski paket od 93,7 kWh koji može isporučiti 1330 kW na svom vrhuncu.

Xiaomi SU7 Ultra, koji je postavio rekord, bio je opremljen "Racing paketom" koji je prepun dodataka nužnih za taj pothvat. Od posebnih kočionih pločica, Bilstein Evo R amortizera, Pirelli P Zero Trofeo RS polu-slick gumama do krova od karbonskih vlakana.

Osim toga, automobil je doživio i određene aerodinamičke promjene - fiksno stražnje krilo, aktivni stražnji difuzor i predimenzionirani spredni splitter sa zračnim zavjesama.

Sve je to rezultiralo vremenom od 7:04.957 za krug na Nürburgring Nordschleifeu. Novi rekord za serijsku električnu limuzinu i gotovo tri sekunde brže od Porscheovog Taycan Turbo GT-a, odnosno više od tri desetinke sekunde brže od Rimčeve Nevere.

Hoće li sljedeći izazivač ići ispod 7 minuta?

 

Vezane vijesti