Rođendanski poklon korisnicima: Google najavio velike novitete na tražilici

Na temelju svih informacija koje ima o svojim korisnicima, Googleova tražilica prikazivat će još kvalitetnije rezultate pretraživanja i sadržaj koji bi mogao biti zanimljiv korisnicima – čak i u obliku priča

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 25.09.2018. / 09:00

Google (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Google je na svoj 20 rođendan podijelio sa svojim korisnicima neke zanimljive vijesti i novitete koje pripremaju i koji će poboljšati način na koji konzumiramo sadržaj i pretražujemo internet. Najveća novost jest opcija nazvana Discover – riječ je o dosadašnjem Googleovom news feedu na kojem su se prikazivale najvažnije vijesti na njihovoj mobilnoj aplikaciji i na Androidima, a ova će opcija, samo pod novim imenom, sada biti dostupna na svim mobilnim web preglednicima.

Discover bi korisnicima trebao pružiti personalizirani i još važniji sadržaj, pri čemu to ne moraju biti samo posljednje vijesti, već i sadržaj koji je stariji, a trenutno bi mogao biti zanimljiv – npr. ako putujete u neku zemlju, na Discoveru bi mogli pronaći zanimljivosti vezane uz vaše putovanje i tu zemlju. Također, prikazivat će se i linkovi na najvažnije teme tako da će korisnici s jednim klikom moći otvoriti određenu temu i imati pristup dodatnom sadržaju vezanom uz tu tematiku.

Googleova umjetna inteligencija, na temelju prijašnjih aktivnosti i pretraživanja pokušat će još bolje upoznati korisnike i davati im još preciznije prijedloge pretraživanja povezane s tim aktivnostima – npr. ako pretražujete informacije o kampiranju Google će vam prikazivati i povezane kategorije poput vreća za spavanje ili lokacija kampova.

Priče i na tražilici

Još jedan veliki novitet koji nas čeka prilikom budućeg pretraživanja Googlea jest – Stories, odnosno priče s kakvima je počeo Snapchat i koje su do sada kopirale brojne druge kompanije i društvene mreže. Ovakav format pregledavanja sadržaja pokazao se iznimno popularan, pogotovo na Instagramu i WhatsAppu na kojima ih koristi više od 400, odnosno 450 milijuna korisnika dnevno, dakle više od ukupnog broja korisnika Snapchata ili Twittera.

Google je nekim izdavačima još ranije omogućio korištenje Storiesa, a uskoro će se njihove vlastite priče početi prikazivati u rezultatima pretraživanja teksta i slika. Na početku prikazivat će se priče samo oko poznatih ljudi poput sportaša i ekipe iz šoubiznisa – za priče će biti zadužena umjetna inteligencija, no na kraju će ih ipak pregledavati ljudi kako bi ispravili potencijalne greške. Iz ove su kompanije obećali kako će više detalja o pričama u pretraživanju objaviti tijekom sljedećih mjeseci.

Novitet vezan uz pretraživanje slika jest Google Lens – ova opcija bit će dostupna na mobilnim uređajima te će putem nje, klikom na posebnu tipku, Google prepoznati što se nalazi na slikama i pretražiti informacije o predmetu/osobama sa slike. Također, bit će moguće i kropati slike, odnosno izrezati samo dio slike i onda pretražiti informacije o stvarima koji se nalaze samo na tom dijelu slike. Npr. na fotografiji kuhinje bit će moguće izdvojiti samo stol i Google će korisnike odvesti na stranice na kojima se taj stol može kupiti.

U budućnosti Google korisnicima želi pomoći u pronalaženju poslova te su najavili opciju Pathways – prilikom pretraživanja poslova korisnicima će se prikazivati linkovi za trening i edukaciju za takve poslove, a testiranje ove opcije na početku će biti ograničeno samo na dio SAD-a.

Izvor: Digital trends
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti