Televizija i televizori postoje već gotovo sto godina. U tom periodu svašta se promijenilo. Televizori su postali sve veći i sve tanji, ali promijenio se i način na koji konzumiramo sadržaj na našim televizorima.

Uoči gašenja dosadašnjeg digitalnog signala i prelaska na emitiranje u DVB-T2 s HEVC standardom, o televizorima i digitalnim signalima porazgovarali smo sa Slovencem Iztokom Šepecom, voditeljem odjela potrošačke elektronike u Samsung Electronics Adriatic.

Hoće li televizija (a onda i televizori) preživjeti i sljedećih 100 godina?

Smatram da će i u budućnosti TV ostati središte svakog kućanstva u kojem će obitelj moći nadzirati sve funkcije svog pametnog doma – pratiti vijesti, razgovarati s prijateljima i članovima obitelji koji nisu fizički prisutni i slično. Već sada primjećujemo promjene u korištenju televizora putem pametnih funkcija i streaming sadržaja koji do sada nisu bili dio svakodnevice.
Samsung je vodeći brand kada govorimo o inovacijama u području televizora. Tijekom posljednja dva desetljeća imali smo nekoliko bitnih inovacija, poput prvog LCD-a s inovativnim dizajnom, prvog LED televizora, prve Smart TV aplikacije, prvog zakrivljenog UHD TV-a, prvog QLED televizora sa 100% volumena boje, prvih QLED 8K televizora ultra visoke rezolucije od 4000 nita, …

U posljednjih desetak godina, tehnologija je uvelike utjecala na same televizore, a onda i televizijski signal. Kratice poput 4K, 8K, HD, QLED, OLED pa onda i DVB-T i DVB-T2 ponekad zbunjuju ljude. Možete li nam ukratko objasniti što je od tih kratica trenutno najaktualnije i što one znače za građane?

Razvojem tehnologije postoji i potreba za lakšim imenovanjem određenih tehnologija i korištenjem kratica. Osnovne kratice su HD/FHD, UHD ili 4K, 8K, koje predstavljaju rezoluciju ekrana, dok QLED/OLED predstavljaju tehnologije panel izrade.
Trenutno je za Hrvatsku najbitnija kratica DVB-T2 budući da od 27. listopada prelazimo na novi signal. Samsung televizori u sebi već imaju ugrađen DVB-T2 prijamnik koji će korisnicima omogućiti bezbrižno gledanje omiljenih sadržaja. Ovo je sad i idealna prilika za kupnju novog televizora, a svakako preporučam svima da pogledaju našu ponudu QLED i Lifestyle televizora koji se savršeno uklapaju u svaki prostor.

Iztok Šepec, Samsung (Foto: Samsung)

Zašto je DVB-T2 toliko važan? Po čemu je on bolji od postojećeg DVB-T signala? Što građani time dobivaju?

DVB-T2 je prije svega kratica koja označava Digital Video Broadcasting druge generacije zemaljskog signala. Ono što zapravo radi je prijenos komprimiranih digitalnih audio, video i ostalih podataka u cijevima fizičkog sloja (PLP). DVB-T omogućuje slanje otprilike 24,88 Mbps u jednom kanalu od 8 MHz, dok DVB-T2 može proširiti ovu vrijednost na 40 Mbps. Objasnit ću to iz perspektive krajnjeg korisnika - dobivamo veću rezoluciju – Full HD (1080p).

Godinama smo slušali kako će internet i streaming zamijeniti televiziju. No, lockdown je pokazao kako ljudi i dalje gledaju televiziju. U kom smjeru će se televizori (a onda i televizija) razvijati u sljedećih 5/10 godina?

Razvoj televizora bit će uvjetovan većim zaslonima i rezolucijama, što je trenutno apsolutni trend na tržištu. Uz tehnološke inovacije, vidjet ćemo sve više televizora koji se savršeno prilagođavaju načinu života korisnika (iz perspektive dizajna interijera i navika korištenja).
Drugi smjer razvoja je potražnja za uslugom sadržaja gdje je potražnja za OTT servisima sve veća, a samim time više sadržaja dovodi do veće potražnje za prikazivanjem realistične slike u 8K izvedbi. Treći smjer razvoja je diferencirani dizajn i individualnost s tankom i uskom maskom za minimalistički pristup ili isticanjem oblika i boje kao jedinstvenog dizajna u kombinaciji s čuvarom zaslona.

O čemu bi ljudi trebali voditi računa kad kupuju televizor? (Osim o tome da podržava DVB-T2 tehnologiju).

Televizori se, barem u našim krajevima, kupuju na dulje razdoblje. Možemo reći da televizor mijenjamo otprilike svakih šest do sedam godina. Zato je prilikom kupnje bitno birati onaj televizor koji vam najbolje odgovara kao korisniku. Korisno je odlučiti se za malo veći zaslon i bolju rezoluciju jer ćete u konačnici biti zadovoljniji odabranim narednih nekoliko godina.
U Samsungu imamo široku ponudu televizora, zbog čega nije teško pronaći pametni televizor koji ispunjava sve naše zahtjeve, a ujedno predstavlja najbolji omjer cijene i kvalitete. Imamo televizore koji odgovaraju potrebama različitih profila korisnika, a k tome se mogu i neprimjetno uklopiti u svaki prostor. Tu svakako treba istaknuti naše Lifestyle televizore – The Frame, The Sero i The Serif koji predstavljaju najnovije trendove u dizajnu televizora. Danas više ne govorimo o dosadnim crnim kutijama, već o televizorima koji su sastavni dio dizajna interijera i koji pružaju sklad u prostoru čak i kad su isključeni.

Preuzeli ste poziciju voditelja CE divizije u Samsungu. Što to točno znači za vas?

Život pred svakoga od nas stavlja mnoštvo izazova, a svakom od nas potrebna je hrabrost kako bi se suočili s njima. Otkako sam dio Samsung tima, uvjerio sam se da je Samsung uistinu multinacionalna kompanija u pravom smislu riječi te da na svijetu nema puno kompanija koje bi se mogle s njom usporediti. Sretni smo jer imamo jedinstvene alate koji nam omogućuju da zaista znamo svoje partnere i korisnike te da pomno nadgledamo svaki korak procesa u razvoju svojih proizvoda, kako bismo mogli napraviti dodatna poboljšanja u budućnosti. Inovacija je nešto što nas pokreće i što za nas kao tehnološku kompaniju predstavlja i obvezu prema našim korisnicima. Svaki put kad bih posjetio međunarodni sajam IFA Berlin, postajao sam svjesniji snage Samsunga kao brenda i snage Samsung tima, gdje je u svakom koraku vidljiv taj pristup inovacijama.

Doista mi je drago što sam dobio priliku doprinijeti kompaniji kao voditelj CE divizije za SEAD regiju. Nadam se da ću uspjeti svojim znanjem i iskustvom inspirirati i svoj tim jer se u ovome poslu posebno cijeni upravo timski rad. Na svakome od nas je odgovornost da pokaže i radi najbolje što zna. Ako svi imamo takav pristup, uspjeh tima je zagarantiran.

Imate li kakvih podataka o tome što kupci Samsung televizora najčešće traže u Hrvatskoj? Razlikuje li se to od zahtjeva kupaca u drugim zemljama?

U SEAD regiji odgovorni smo za distribuciju i promociju Samsung proizvoda u osam zemalja. Naravno, svako tržište ima neke specifične potrebe, ali na kraju dana nema toliko puno razlika. Ono što pokušavamo učiniti je ukupna optimizacija portfelja proizvoda, a istovremeno pružanje rješenja za potrebe partnera na lokalnim tržištima. Zahtjevi hrvatskog tržišta uvjetovani su jednom specifičnom situacijom, a to je prelazak na DVB-T2 sustav odašiljanja televizijskih programa.

To će zasigurno potaknuti aktivnosti na hrvatskom tržištu, koje će biti nešto orijentiranije na audio&video proizvode od ostalih, jer će većina korisnika stari televizor zamijeniti novim, koji podržava digitalnu tranziciju.

Što nam Samsung sprema u budućnosti? Vidjeli smo fleksibilni pametni telefon, možemo li očekivati i fleksibilni televizor?

U budućnosti od Samsunga možemo očekivati još veći broj inovacija koje imaju za cilj odgovoriti na individualne potrebe korisnika. Kada govorimo o Samsungu, apsolutno govorimo i o tehnološkoj superiornosti što se tiče kvalitete slike i zvuka na televizorima. Vjerujem da ćemo u tom smjeru nastaviti i dalje. Budućnost nije zabavna ako je potpuno predvidljiva, stoga moramo ostaviti malo mjesta i za iznenađenja.