zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Tehnologija

Saznajte sve o novom zrakoplovu Croatia Airlinesa: "Zagreb" je veći, tiši i udobniji, a tek je prvi od 15

Primjerak koji je sletio u Zagreb u službenoj će evidenciji i nositi njegovo ime - Zagreb (9A-CAE).

Martina Čizmić | 30.07.2024. / 14:00 komentari

Podijeli

Novi Airbus A220 - 8
Novi Airbus A220 - 8 (Foto: Ronald Gorsic/Cropix)

Galerija

  • Novi Airbus A220 - 8
  • Novi Airbus A220 - 9
  • +0 Novi Airbus A220 - 7

tri vijesti o kojima se priča Elektronički strujni krug Pronađeno rješenje Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize Roomba, ilustracija Na rubu bankrota Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati Materijal od karbonskih vlakana, ilustracija Iskoristili nanotehnologiju Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice

Croatia Airlines počela je s modernizacijom svoje flote zrakoplova, a prvi od 15 novih zrakoplova, ukupno vrijednih oko 500 milijuna eura, danas je sletio u Zagreb. Radi se o novim zrakoplovima Airbus A220, koji će, ovisno o verziji, imati 127 i 149 sjedala.

Drugi zrakoplov očekuje se do kraja 2024. godine (i nosit će ime Split), dok bi sljedećih šest trebalo biti isporučeno u 2025., četiri u 2026., a tri zrakoplova u 2027. godini, čime će flota Croatia Airlinesa brojiti ukupno 15 novih zrakoplova A220, od čega će 13 biti A220-300 (kapacitet 149 sjedala) i dva A220-100 (kapacitet 127 sjedala).

Po čemu je ovaj A220 poseban?

Zrakoplov koji je sletio u Zagreb dosad je preletio već 7500 kilometara jer je na svoj prvi službeni let krenuo iz tvornice Airbusa u Mirabelu, u Kanadi. Tijekom 11 sati, koliko je let trajao, imao je jedno slijetanje (u Danskoj) zbog točenja goriva, a kako je istaknuto na predstavljanju, letio je na prosječnoj visini od 12 tisuća metara.

Novi Airbus A220-300 smatra se zrakoplovom nove generacije zbog svog inovativnog dizajna i širokih sjedala, koja omogućavaju ugodnije putovanje i na duljim letovima.

Domet mu je 3450 nm/6390 kilometara, što znači da može bez problema letjeti na svim rutama po Europi. Troši 25 posto manje goriva od zrakoplova starijih generacija i ispušta znatno manje štetnih plinova.

Primjerak koji je sletio u Zagreb u službenoj će evidenciji i nositi njegovo ime Zagreb (9A-CAE).

Malo tehničkih podataka

Izvorno je razvijen u Bombardieru kao Serija C još 2008. godine, a od 2018. godine proizvodi ga Airbus. A220-300 prvi je let imao 2015. godine, a ušao je na redovne letove za AirBaltic 2016. godine.

Verzija 300 s duljinom trupa od 38,7 metara smatra se duljom verzijom u seriji A220 i može nositi od 130 do 160 putnika.

Pokreću ga dva Prat & Whitney PW1500G turboventilatorska motora smještena ispod krila. Kako ističu iz Airbusa, napredna jezgra motora i turboventilatorska arhitektura poboljšavaju učinkovitost i smanjuju broj dijelova. Svaki motor može proizvesti 84,5 do 104 kN (19.000 do 23.300 lbf) ravnog potiska pri ISA +15°C. Najveća brzina leta iznosi 840 kilometara na sat, a najviša visina leta 12.500 metara.

Prema podacima proizvođača, A220 emitira 50 posto manje vanjske buke, troši do 25 posto manje goriva/emitira ugljikova dioksida (CO2) mjereno po putničkom sjedalu u usporedbi s putničkim zrakoplovima prethodne generacije.

Što se same konstrukcije zrakoplova tiče, verzija 300 dodatno je konstrukcijski ojačana kako bi izdržala veća opterećenja na duljim letovima. U trupu je korištena kombinacija aluminij-litija, dok su za krila odgovorni ugljični kompoziti. Sve to smanjuje težinu samog zrakoplova i povećava otpornost na koroziju. Ukupno gledano, zrakoplov se sastoji od 70 posto naprednih laganih materijala (46 posto kompozitni materijali i 24 posto aluminij-litij). Zbog svoje konstrukcije odlikuje se niskim otporom nosa i optimiziranom aerodinamikom krila, čiji je raspon 35,1 metar.

Komforna unutrašnjost

U unutrašnjosti kabine, u ekonomskoj klasi nalazi se pet sjedala u redu. Iz Airbusa posebno ističu kako su sjedala u A220-300 šira pa je tako za 2,5 centimetra šire od Airbusova A320 te čak 5 centimetara šire od onoga u Beoingu 737.

Iznad putnika nalaze se spremnici za prtljagu zapremnine 70 litara, odnosno za otprilike jednu ručnu prtljagu po putniku. Dvije fleksibilne zone omogućuju prilagođavanje modularnih elemenata kabine kao što su prostori za odlaganje stvari i pregrade. Inače, zrakoplov ima najveću dopuštenu težinu od 65 tona, zbog čega je pogodan i za prijevoz više tereta.

Na bočnim stranicama nalaze se prozori veličine 40,6 x 27,9 centimetara, dok je za osvijetljenost tijekom noći zadužena prilagodljiva LED dioda u boji smještena iznad glava putnika. Putnici će multimedijski sadržaj moći gledati na zaslonu iznad svojih glava, a postoji opcija ugradnje infotainmenta za zabavu na duljim letovima. Putnicima je osigurana internetska veza velike brzine, a svaki putnik pri svom sjedalu ima na raspolaganju priključak za punjenje (USB A i USB C) te držač za mobitele i tablete, uz mogućnost pristupa digitalnim sadržajima.

Zrak u kabinama A220 mješavina je svježeg zraka uvučenog izvana i zraka koji je prošao kroz učinkovite HEPA filtre koji uklanjaju 99,9 posto čestica, a u potpunosti se obnavlja svake 2-3 minute.

Centralni dio - kokpit

Piloti koji će upravljati ovim zrakoplovom, prvo na liniji Zagreb - Split, a onda i na drugim linijama, upravljat će pomoću čak pet zaslona veličine 15,1 inča na kojima će moći vidjeti sve važne informacije o funkcioniranju zrakoplova. Naime, kokpit je opremljen Rockwell Collins Pro Line Fusion paketom za zrakoplove i sadrži sveobuhvatnu navigaciju, komunikaciju, nadzor, sustav za indikaciju motora i uzbunjivanje posade (EICAS), elektroničkim kontrolnim popisom i sustavima za održavanje zrakoplova. Tu su i podaci o sustavu kontrole leta, goriva i hidraulike, sustav za upravljanje zrakom i sustav podataka o zraku te za aktiviranje zakrilca i krilaca.

Radi se o kokpitu koji uključuje dvostruki sustav upravljanja letom, meteorološki radar s višestrukim skeniranjem, fly-by-wire upravljanje letom sa stabilizacijom brzine, Cat IIIa Autolandom.

I kokpit u A220-100 i A220-300 izgleda potpuno jednako, što omogućuje pilotima koji dobiju ovlaštenje za upravljanje ovim tipom zrakoplova da upravljaju i s jednim i s drugim.

Novi i moderniji, ali i dalje kaskamo

Iako će Croatia Airlines ovim novim zrakoplovima pomladiti svoju flotu i omogućiti putnicima ugodnije putovanje, još uvijek će se s dometom, ograničiti većinom na Europu.

Za usporedbu, AirSerbia, koja je također u fazi pomlađivanja flote, ima ukupno 25 zrakoplova (i još 4 planirana) te joj je prosječna starost flote 13,6 godina.

U svojoj floti ima tri Airbusove serije - A319-100, A320-200 i A330-200) koje koristi za letove u Europi i izvan nje. Tako zrakoplovi AirSerbia lete do Abu Dhabija, ali i do New Yorka i Moskve. Treba istaknuti kako AirSerbia u svojoj floti još ima zrakoplove Embraer ERJ-190 i ATR 42/72, koji se koriste za regionalne letove.

S druge strane, Croatia Airlines svim svojim zrakoplovima leti isključivo na području Europe. Možda će pomlađivanje flote otvoriti mogućnost za uspostavljanje novih linija i prema daljim destinacijama. Domet novih zrakoplova to zasigurno omogućuje.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Novi Appleov laptop mogao bi privući brojne korisnike: Razlog je - povoljna cijena
Najjeftiniji MacBook
Novi Appleov laptop mogao bi privući brojne korisnike: Razlog je - povoljna cijena
Nizozemsko-kineski spor oko Nexperije podiže temperaturu u lancu nabave čipova
Situacija sve lošija
Nizozemsko-kineski spor oko Nexperije podiže temperaturu u lancu nabave čipova
Upozorenje koje zabrinjava: Svijet neće ispuniti klimatski cilj od 1,5 stupnja
Emisije i dalje rastu
Upozorenje koje zabrinjava: Svijet neće ispuniti klimatski cilj od 1,5 stupnja
Tehnologija ne može baš sve: Izgubila se u šumi, za pomoć pitala AI pa se našla u još većim problemima
Poruka HGSS-a
Tehnologija ne može baš sve: Izgubila se u šumi, za pomoć pitala AI pa se našla u još većim problemima
Savjeti nutricionista: Što jesti i piti prije i nakon cijepljenja protiv gripe?
Dobro je znati
Savjeti nutricionista: Što jesti i piti prije i nakon cijepljenja protiv gripe?
Musk i šefica Signala kritizirali WhatsApp: Šef X-a upozorava na “ogromnu sigurnosnu ranjivost”
Kritike konkurencije
Musk i šefica Signala kritizirali WhatsApp: Šef X-a upozorava na “ogromnu sigurnosnu ranjivost”
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Na rubu bankrota
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Pronađeno rješenje
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
Vjerujete li im?
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
On može zaustaviti AI: Tko je ovaj čovjek i kakva je njegova moć nad OpenAI-jem?
Sigurnost prije profita
On može zaustaviti AI: Tko je ovaj čovjek i kakva je njegova moć nad OpenAI-jem?
Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu
Domaća proizvodnja
Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu
Hrvatske znanstvenice došle do važnog otkrića o nanomaterijalima
„Vrući rad“
Hrvatske znanstvenice došle do važnog otkrića o nanomaterijalima

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
U padu teretnog zrakoplova najmanje sedam poginulih
Užas u SAD-u
FOTO/VIDEO Srušio se avion, ima poginulih i na tlu: "Pretvorio se u vatrenu kuglu"
Pobjegao opasni kriminalac iz psihijatrijske bolnice: Strahuje se da će ostvariti svoju grozomornu prijetnju
Drama u Njemačkoj
Opasan kriminalac pobjegao iz psihijatrijske bolnice: Strahuje se da će ostvariti svoju grozomornu prijetnju
Studentica u BiH zaražena davno iskorijenjenom bolešću: Oglasili se epidemiolozi
sprječavanje širenja zaraze
Studentica u BiH zaražena davno iskorijenjenom bolešću: Oglasili se epidemiolozi
show
Thompson oštro odgovorio Tomaševiću
oštra reakcija
Thompson odgovorio Tomaševiću: Objavio dokument koji mijenja sve?
Janica Kostelić na premijeru filma Ivice Kostelića došla s partnerom
rijetki prizori
Janica Kostelić na važan događaj svog brata stigla s partnerom, kojeg inače skriva od javnosti
Alen Vitasović u iskrenom razgovoru govori o borbi s alkoholom, ljubavi i povratku na veliku pozornicu!
''meni je žao...''
Iskreni intervju Alena Vitasovića: ''Alkohol mi je uništio pola života, u neku ruku još ga uništava''
zdravlje
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Ovo područje na licu nikada ne smijete dirati – evo zašto ga zovu “trokut smrti”!
Važno!
Ovo područje na licu nikada ne smijete dirati – evo zašto ga zovu “trokut smrti”!
Nevjerojatno otkriće: COVID cjepivo pomaže u borbi protiv ove teške bolesti!
Rezultati su nevjerojatni
Nevjerojatno otkriće: COVID cjepivo pomaže u borbi protiv ove teške bolesti!
zabava
Nova turistička atrakcija u Vodicama! Pogledajte tko se šeće rivom
Novi posjetitelj
Nova turistička atrakcija u Vodicama! Pogledajte tko se šeće rivom
Kako postaviti suncobran na zatvoreni balkon? Urnebesna majstorija nasmijala prolaznike
Zanimljivo rješenje
Kako postaviti suncobran na zatvoreni balkon? Urnebesna majstorija nasmijala prolaznike
Pokušala ući u auto, ali nešto ju je spriječilo! Vidite li strašan detalj ispod kvake?
Arahnofobija
Pokušala ući u auto, ali nešto ju je spriječilo! Vidite li strašan detalj ispod kvake?
tech
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Na rubu bankrota
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Pronađeno rješenje
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
Vjerujete li im?
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
sport
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
NA NOVOJ TV I GOL.HR-U!
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
Mateo Kovačić izgubljen za Svjetsko prvenstvo? Ovo su njegove alternacije
utrka s vremenom
Mateo Kovačić izgubljen za Svjetsko prvenstvo? Ovo su njegove alternacije
Rijeka promijenila ime stadiona: Više se neće zvati Rujevica
pala je odluka
Rijeka promijenila ime stadiona
tv
Kumovi: Ne mogu više izdržati razdvojenost - napokon su popustili ljubavi
KUMOVI
Ne mogu više izdržati razdvojenost - napokon su popustili ljubavi
Skrivena sudbina: Došao je u nezgodnom trenutku - kako će opravdati ovu prisnost?
SKRIVENA SUDBINA
Došao je u nezgodnom trenutku - kako će opravdati ovu prisnost?
U dobru i zlu: Ne može izdržati ne reći joj istinu - hoće li popustiti?
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Ne može izdržati ne reći joj istinu - hoće li popustiti?
putovanja
Omiljeni recept Stjepana Vukadina: Savršenstvo okusa u samo 3 sastojka
Korak po korak
Omiljeni recept Stjepana Vukadina: Savršenstvo okusa u samo 3 sastojka
Stabljike celera zašto su dobre za zdravlje
5 eura za kilogram
Bez ovog povrća nema niti jedne dobre juhe i variva, a čini čuda za zdravlje
Jednostavna, ukusna i zdrava: Pita od naranče i čokolade koja se ne peče
Za 15 minuta
Jednostavna, ukusna i zdrava: Pita od naranče i čokolade koja se ne peče
novac
Direktori vodećih investicijskih banaka: Slijedi preokret, pripremite se na značajan pad dionica
Sudar sa stvarnošću
Direktori vodećih investicijskih banaka: Slijedi preokret, pripremite se na značajan pad dionica
Mađarska ostaje bez ruske nafte - i sada se mora pomiriti s Hrvatskom
brak iz interesa
Mađarska ostaje bez ruske nafte - i sada se mora pomiriti s Hrvatskom
Njemački Mercedes bugarskoj tvrtki oduzeo domenu Mercedes.hr
Nije im prvi put
Njemački Mercedes bugarskoj tvrtki oduzeo domenu Mercedes.hr
lifestyle
Elin Kostelić u maloj crnoj haljini i gležnjačama na premijeri filma 'Freedom'
Stajling za premijeru
Elin Kostelić: Mala crna haljina i obične gležnjače za izdanje koje slavi jednostavnu eleganciju
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Najpopularnija imena za djevojčice i dječake u 2025. godini
Stigli podaci
Jeste li iznenađeni? Ovo su najpopularnija imena za dječake i djevojčice u 2025. godini
sve
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
NA NOVOJ TV I GOL.HR-U!
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
Elin Kostelić u maloj crnoj haljini i gležnjačama na premijeri filma 'Freedom'
Stajling za premijeru
Elin Kostelić: Mala crna haljina i obične gležnjače za izdanje koje slavi jednostavnu eleganciju
Thompson oštro odgovorio Tomaševiću
oštra reakcija
Thompson odgovorio Tomaševiću: Objavio dokument koji mijenja sve?
 

Nastavi čitati

Tehnologija
Apple, ilustracija
Najjeftiniji MacBook

Novi Appleov laptop mogao bi privući brojne korisnike: Razlog je - povoljna cijena

piše Hrvoje Jurman
Tehnologija
Čipovi, ilustracija
Situacija sve lošija

Nizozemsko-kineski spor oko Nexperije podiže temperaturu u lancu nabave čipova

piše Hina
Tehnologija
Robot Ravnateljstva civilne zaštite
Domaća proizvodnja

Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu

piše Martina Čizmić
Tehnologija
Računalna prijevara, ilustracija
Još jedna prevara

Mislio da ulaže u kriptovalute pa ostao bez velike svote novaca

piše Hina
Tehnologija
Televizor, ilustracija
Evo na što treba paziti

Je li vam zaista potreban 4K ili 8K TV? Istraživanje pokazalo da viša rezolucija ne znači uvijek i bolju sliku

piše Hrvoje Jurman
Tehnologija
Konferencija Say HI to SPACE
Ambiciozni planovi

HISPACE i Infobip Startup Tribe udružili snage za razvoj hrvatske svemirske industrije

piše Martina Čizmić
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima