Šef tvrtke Airbus Helicopters pozvao je europske vojne dužnosnike da velikim novim vojnim programima podrže domaću obrambenu industriju, signalizirajući nezadovoljstvo intenzivnim uvozom vojne opreme s druge strane Atlantika.

Izvršni direktor Airbus Helicoptersa Bruno Even uputio je apel vojnim dužnosnicima nakon što je šest europskih članica NATO-a pokrenulo postupak utvrđivanja potreba za transportom u okviru NATO-ovog projekta Next Generation Rotorcraft Capability (NGRC).

Evenov istup vremenski se poklopio i s nevoljkošću Berlina da uloži u nadogradnju Airbusovog jurišnog helikoptera Tiger zbog operativnih problema i sa svađom koju je izazvala norveška odluka o ukidanju flote Airbusovih vojnih helikoptera NH-90, primjećuje Reuters.

Kada postoji europsko rješenje, mislim da je vrlo važno – i ne sumnjam da Njemačka ima takav pristup – prednost dati europskoj opremi. Njemačka je to pokazala kroz nekoliko desetljeća Tigerom i NH-90, rekao je Even Reutersu u nedavnom intervjuu.

Airbus Helicopters obilježava 30 godina postojanja, a rezultat je francusko-njemačkog spajanja, potaknutog razvojem prvotne verzije Tigera, koju su u početku financijske podupirale Francuska i Njemačka, a kasnije im se pridružila i Španjolska.

"Blisko surađujemo s njemačkim klijentom kako bismo poboljšali dostupnost. Unatrag nekoliko mjeseci vidimo rezultate", rekao je Even Reutersu.

Njemačkoj su vrata još uvijek otvorena da se pridruži Francuskoj i Španjolskoj u nadogradnji Tiger Mk III, naglasio je šef Airbus Helicoptersa, oštro reagirajući na sugestije da bi Berlin umjesto toga mogao kupiti Boeingov AH-64 Apache.

Ne mogu to zamisliti ni sekunde, rekao je.

Upitan o kritikama kupnje američke opreme, dužnosnik njemačke vojske zadužen za nabavu oružja Eberhard Zorn prošlog je tjedna oštro kritizirao velike europske projekte proizvodnje vojne opreme, rekavši da oružane snage žele opremu koja leti.

Prije svega, potrebna nam je oprema kako bismo popunili praznine koje imamo godinama i za koje znamo, rekao je njemački general u razgovoru za jedan institut.

Šef Airbus Helicoptersa nije isključio mogućnost nastavka suradnje s konkurentima na područjima na kojima Europa nema dovoljno jako tržište da bi opravdala vlastiti zasebni program, izdvojivši primjer teških helikoptera.

No, Airbus će se boriti za narudžbe buduće zamjene temeljnih programa helikoptera, poput NH-90, dodao je.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju