Iako je broj korisnika internetskog i mobilnog bankarstva sve veći, kod velikog dijela ljudi i dalje prevladava strah od prijevara, odnosno strah kako će se hakeri dokopati njihovih lozinki i PIN-ova i putem njih ukrasti im sav novac s računa. U Mastercardu su razvili tehnologiju koja bi trebala spriječiti takve prijevare i koja će korisnicima omogućiti sigurno šopingiranje internetskim trgovinama te će, umjesto upisivanja lozinki ili PIN-ova, za potvrdu kupovine putem interneta biti dovoljno snimiti – selfie.

Riječ je o tehnologiji MasterCard Identity Check koja će omogućiti potvrdu identiteta putem prednje kamere za selfije ili postavljanjem prsta na skener za otiske prstiju na pametnom telefonu, a njena primjena počet će sljedeće godine u financijskim institucijama u SAD-u, odnosno 2017. na drugim svjetskim tržištima. 'Vjerujemo kako je sigurnost jedna od barijera koja koči daljnji razvoj e-trgovine jer ljudi moraju pamtiti lozinke, što je vrlo neprikladno', komentirao je za Business Insider Ajay Bhalla koji je u MasterCardu zadužen za sigurnost. Njihova je ideja, dodao je Bhalla, da bi ove 'tehnologije trebale promijeniti živote i ljudima omogućiti iznimno jednostavnu kupovinu koristeći mobilne telefone'. Iako prepoznavanje lica nije nova tehnologija, u MasterCardu vjeruju kako zbog velike popularnosti selfija korisnicima neće biti problem koristiti ovakav način potvrde plaćanja, dok oni koji nisu ljubitelji selfija mogu koristiti senzore za otiske prstiju.

Prema BI-u, korisnici ove kompanije prilikom online kupovine trenutno svoj identitet moraju potvrditi upisivanjem lozinke, no problem s lozinkama jest da ih korisnici mogu zaboraviti ili, što je puno gore, mogu ih se dokopati hakeri, zbog čega sve više kompanija pokušava eksperimentirati s biometrijom kao alternativnim, ali i puno sigurnijim načinom identifikacije i potvrde plaćanja. Prema nekim istraživanjima, više od pedeset posto internetskih korisnika želi zamijeniti lozinke s nekom 'prikladnijom tehnologijom', a u MasterCardu vjeruju kako bi za tri do pet godina lozinke kakve danas koristimo mogle otići u povijest te će ih zamijeniti nove tehnologije, poput MasterCard Identity Checka.