Iako iz kompanija poput Ubera i Lyfta tvrde kako se zahvaljujućim njihovim uslugama i jeftinijem taksi-prijevozu smanjuju gužve u gradovima jer ljudi umjesto vlastitih automobila za odlazak na posao koriste taksi-prijevoz, nedavno istraživanje pokazalo je upravo suprotno.

Naime, veliki broj vozača Ubera i Lyfta, pogotovo u vrijeme kada je najveći promet (ujutro pri odlasku na posao i popodne pri kraju radnog vremena) samo dodatno povećava prometne gužve i zastoje jer se pokazalo da se uslugama jeftinijeg taksi prijevoza ne koriste ljudi koji su ranije na posao išli vlastitim automobila, već ponajviše oni koji su ranije koristili javni prijevoz, bicikle i slično.

Istraživanje je provedeno u New Yorku, a osim što veliko broj Uberovih i Lyftovih vozila samo stvara dodatne prometne gužve, čelnici grada strahuju kako bi takva situacija mogla dovesti do smanjenja plaća vozača te lošijih radnih uvjeta. U New Yorku smatraju kako je to neodrživa situacija te pokušavaju pronaći način za njezino rješavanje – jedna od potencijalnih ideja jest ograničenje broja vozila za dijeljenje prijevoza tako da bi u svakom trenutku cestama ovog grada mogao voziti samo određeni, odnosno unaprijed definirani broj Uberovih i Lyftovih vozila.

Gradski vijećnik NY-a Corey Johnson u objavi za medije poručio je kako je njihov cilj smanjiti prometne gužve u New Yorku, zaštititi vozače, ali i omogućiti pošteno tržišno natjecanje u toj industriji. U NY-u, kao o dodatnoj mjeri zaštite vozača, razmišljaju i o prijedlogu o minimalnoj plaći za kompanije poput Ubera i Lyfta.

Na mogućnost uvođenja ograničenja broja vozila u New Yorku, iz Ubera su odgovorili objavljivanjem videozapisa u kojem podsjećaju na sve prednosti njihove kompanije u odnosu na klasične taksije i što bi se moglo dogoditi ako se uvede ograničenje broja vozila na cestama New Yorka.

Izvor: Tech Spot