Streaming glazbe dokazano je dobar biznis model. U vrijeme dok download glazbe opada, streaming iz godine u godinu raste, a tome u prilog idu brojke koje je iznio Spotify.
Iako još uvijek nedostupan u Hrvatskoj, no uz pomoć ovog trika možete se služiti njime, Spotify je unazad godinu dana isplatio milijardu dolara glazbenicima, točnije glazbenim etiketama i izdavačima, odnosno isto koliko i od 2008. kada je lansiran servis pa do prošle godine.
Sa preko 50 milijuna korisnika, Spotify broji 12.5 milijuna pretplatnika koji plaćaju 120 dolara godišnje. Osim ovog načina zarade, korisnici koji imaju besplatnu verziju nisu u mogućnosti preslušavati pojedine pjesme na mobilnom uređaju, no moguće je na računalu putem Spotify klijenta, te se s vremena na vrijeme pojavljuju reklame.
Daniel Ek u blog postu iznio je činjenice koje se tiču samog servisa, a to su osvrt na povlačenje glazbenog kataloga mlade i uspješne glazbenice Taylor Swift, borbu s piratstvom, probleme u kojima se našla glazbena industrija i način na koji tvrtka plaća preslušane pjesme.
Možda je zanimljivo spomenuti da primjerice za 500.000 preslušanih pjesama, autor, odnosno izdavačka kuća može zaraditi između 3.000 - 4.000 dolara, dok je ekvivalent tome da jedna radijska postaja u SAD-u, koja pusti jednu pjesmu pred 500.000 svojih slušatelja ne plaća gotovo ništa za nju.
Spotifyjev problem nisu konkurentni servisi, već YouTube, SoundCloud i PirateBay na kojem se mogu pronaći brojne piratske pjesme od kojih autori ne zarađuju.
Ukoliko vas zanima više od Spotifyju, svakako preporučujem da pročitate ovaj zanimljiv post!
Foto AFP