Razvoj digitalnih vještina i uvođenje STEM obrazovanja u škole posebno je aktualno posljednjih godina. Projektu popularizacije STEM obrazovanja u Hrvatskoj priključio se i Hrvatski ured za kreativnost i inovacije (HUKI) i to svojom "STEM akademijom".
Kako je istaknuto na predstavljanju projekta, provedba projekta započela je 29. lipnja 2021. i trajat će dvije godine tijekom kojih će HUKI u suradnji s organizacijama civilnog društva i akademskim partnerima na projektu nastojati popularizirati STEM područje među djecom i mladima kroz provođenje STEM radionica, STEM festivala i jednodnevnih događanja te kreiranjem online sadržaja s namjerom razvoja vještina povezanih sa STEM-om.
Na zanimljivoj panel raspravi "Razvoj STEM vještina kod djece i mladih - popularizacija i izazovi” na kojem su panelisti bili poznati matematičar te profesor matematike i statistike na Visokom učilištu Algebra Toni Milun i Marin Trošelj, suosnivač uspješnog hrvatskog startupa STEMI, a dvojac je iznio razmišljanja o važnosti STEM-a pri školovanju i zaposlenju, ali i svoja osobna iskustva u nastojanju populariziranja STEM-a.
Svoje studente uspijevam motivirati uključivanjem u projekte, to je za njih strahovito bitno, pojasnio je Milun te dodao: Nema ništa bez STEM-a! Jer što STEM razvija? Kreativnost, inovativnost, rješavanje problema, projektni zadaci, interdisciplinarnost. To je zapravo sve ono što se traži u današnjim zanimanjima, a pogotovo će se tražiti u budućnosti kada će izumrijeti sva manualna zanimanja, odnosno ona koja će preuzeti roboti. Danas je to izuzetno bitno. Čak i ako vi nećete, ili ćete biti umjetnik…Kad pogledam današnje startupe, oni su vrlo često vezani za nove tehnologije i STEM područja, gdje im često treba poneki umjetnik da nešto nacrta, ali jako je bitna ta suradnja i da i taj umjetnik i pojedinac iz druge profesije razumije zapravo o čemu se tu radi. Dakle, zaista, STEM je izuzetno bitan i koristan je svakome, a kao drugo bit će
poveznica i kostur na neki način.
STEM je tu vrlo zahvalan jer se može bazirati i trebao si bazirati na projektnoj nastavi. Zapravo stoji sve ovo što je Toni istaknuo, puno je bitnije razvijati sve što je naveo nego tehničke vještine jer se tehnologije vrlo brzo mijenjaju i ono što je potrebno je razviti je taj „mindset“, odnosno inženjerski i znanstveni “mindset” i kako da djeca nauče razmišljati kao znanstvenici, inženjeri,
matematičari…I kako da prestanu gledati svijet kroz kategorije, npr. „Ovo je kemija, ovo je biologija“ i slično te da počnu gledati na svijet holistički, cjelovito, kazao je Trošelj apelirajući da je djeci potrebno osigurati tehnološko zabavne trenutke za pamćenje, a pri važnosti sudjelovanja različitih profila u STEM-u poručuje: Nema vrhunskog STEM-a bez vrhunske humanistike.
STEM akademija provodi se u suradnji s partnerima Institutom za razvoj obrazovanja, Rudarsko-geološko-naftnim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i Visokim učilištem Algebra, a u veljači iduće godine na zagrebačkoj Algebri spremaju se besplatne STEM radionice za djecu iz cijele Hrvatske. Prijave će biti otvorene početkom prosinca, a više informacija potražite na službenim stranicama projekta.
Projekt je sufinancirala Europska Unija iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je sufinancirao Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.224.392,86 kn.