Stručnjaci upozoravaju: Električna vozila su računala na kotačima i njihov kod se može hakirati

Vozači bi trebali biti osvješteni da su najnovija električna vozila zapravo računala na kotačima i da su kao takva podložna hakerskim napadima. Ipak, hakerski upadi se mogu spriječiti.

Branimir Vorša | 20.02.2022. / 11:19

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Sistemski kodovi električnih vozila vrlo su bitni jer se koriste za različite značajke vozila, poput softvera za pomoć vozaču, autonomne funkcije, infotainment sustava te drugih mogućnosti.

Međutim, oni također mogu dovesti do negativnih ishoda, jer stručnjaci tvrde da kibernetički kriminalci mogu hakirati te kodove.

Trenutno, električna vozila dobivaju sve više poboljšanja. Jedan od glavnih fokusa velikih proizvođača automobila, posebno Tesle, je stvaranje savršenog autonomnog sustava. Dok to rade, kodovi sustava također postaju bitni sa svakom nadogradnjom njihovih autonomnih sustava.

Kako spriječiti najgore?

Prema najnovijem izvješću The Next Weba, ako hakeri dobiju pristup sigurnosnim kodovima sustava vašeg električnog automobila, onda ga mogu i daljinski kontrolirati.

To može dovesti do loše situacije, osobito ako aktivno vozite tijekom hakerskog upada. Međutim, Finite State, tvrtka pružatelj rješenja za kibernetičku sigurnost, ističe da se taj scenarij može spriječiti.

Navedena tehnološka tvrtka objasnila je da bi sigurnosni timovi proizvođača električnih vozila trebali rastaviti, dekompilirati i testirati slabosti i ranjivosti njihovih kodova.

Ako i dođe do nenamjerne promjene koja se ne može povezati s razvojnim timom, to je onda razlog za daljnju istragu, ističe -, izvršni direktor i osnivač Finite Statea.

Uobičajeni nedostaci koda električnih vozila

U ovom trenutku postoje dvije uobičajene greške koje se pojavljuju u kodovima sustava različitih električnih vozila. Jedna od njih je takozvana Log4j ranjivost, mana nultog dana (zero-day) u Apache Log4j Java baziranoj biblioteci zapisivanja.

David Columbo, istraživač kibernetičke sigurnosti, nedavno je iskoristio ovu manu. Na Twitteru je objavio da je uspio hakirati više od 25 Teslinih vozila korištenjem te mane.

Columbo je dodao da je nakon što je dobio pristup mogao kontrolirati prozore, zvučnike, vrata i druge značajke probijenih električnih vozila.

Tvrdo kodirane vjerodajnice drugi su uobičajeni sigurnosni nedostatak kojeg bi vozači električnih vozila također trebali biti svjesni. Ako hakeri dobiju pristup ovom nedostatku, mogu dobiti i lozinku vozača.

Izvor: Tech Times

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti