Svijet se okreće struji: Rekordna prodaja električnih i hibridnih vozila u 2023.

U prosincu oboren je mjesečni rekord, uz prodanih 1,5 milijuna električnih vozila.

Hina | 11.01.2024. / 15:00 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila (PHEV) porasla je u 2023 godini za 31 posto, ali stopa rasta upola je niža nego u prethodnoj godini, pokazuju podaci tvrtke za istraživanje tržišta Rho Motion.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

Tempo rasta usporava, ali to se i očekuje na tržištima koja bilježe snažan rast, a tržište (električnih i hibridnih modela) to jest. Ne može se svake godine udvostručiti, rekao je voditelj podataka Rho Motiona Charles Lester.

BYD Sve što trebate znati o BYD-u: Nezaustavljiva kineska kompanija prodala je više automobila i od Tesle

Stopa rasta prodaje električnih vozila bila je uglavnom u skladu s prognozom Rho Motiona koji je očekivao 30-postotno povećanje, napomenuo je Lester. U 2024. tvrtka predviđa rast u rasponu od 25 do 30 posto.

U prosincu oboren je mjesečni rekord, uz prodanih 1,5 milijuna vozila, priopćio je Rho Motion.

Potpuno električna vozila na baterije (BEV) činila su 9,5 milijuna od ukupno 13,6 milijuna vozila s pogonom na struju, izračunali su, a ostatak otpada na plug-in hibridne modele.

U SAD i Kanadi prodaja potpuno električnih vozila poskočila je za 50 posto, u Europi za 27, a u Kini za 15 posto, prema podacima Rho Motiona.

Amber, ruski električni automobil FOTO Je li ovo najružniji auto u 21. stoljeću? Ruski prototip električnog automobila piljeni pažnju iz posve krivih razloga

U Europi manji su električni automobili činili samo osam posto prodaje, ali to bi se trebalo promijeniti nakon što na tržište stignu modeli poput Stellantisovog Citroena eC3, koji je najavljen u ovoj godini, napominju autori izvješća.

U 2024. Europa bi mogla posustati zbog prošlogodišnje naprasne odluke Njemačke o ukidanju subvencija za kupnju električnih vozila, upozorio je Lester.

Vezane vijesti