Tajanstveni i neobični oblici u kraterima na Marsu zaintrigirali znanstvenike

Znanstvenici su otkrili tajanstvene i neobične oblike u kraterima na Marsu koji bi mogli dati uvid u njegovu burnu prošlost.

Martina Čizmić | 20.12.2022. / 08:45

Neobični tragovi u kraterima na Marsu (Foto: NASA/JPL-Caltech/UArizona)

NASA-in orbiter koji kruži oko Marsa zabilježio je na svojim fotografijama neobične oblike unutar velikih kratera. Kako je u službenom blogu napisao Paul Geissler, ti neobični oblici zainteresirali su znanstvenike.

Naime, na fotografijama su vidljivi uzorci za koje Geissler i njegov tim vjeruju, predstavljaju trajne "ožiljke" na površini Marsa koje je ostavio led tijekom svog povlačenja. Nešto poput kratera koji ostaju na Zemljinoj površini nakon topljenja ledenjaka.

Mars Znanstvenici otkrili novi rekordno jak potres: Planet se tresao punih 10 sati, izvor je neobičan

Upravo ta sličnost sa tragovima na Zemlji, vjeruju znanstvenici, mogla bi im dati uvid u fascinantnu prošlost Marsa za koju se vjeruje da je bila prilično - mokra.

Znanstvenicima je posebno zanimljivo što su tragovi pronađeni samo unutar kratera na sjevernim ravnicama Arabia Terre. No, tragovi nisu pronađeni u svim kraterima, već samo u onima koji su promjera većeg od 600 metara.

Depoziti imaju horizontalne tragove koji bi mogli biti slojevi ili terase. Depoziti imaju i kružne tragove, istaknuo je Geissler uz fotografiju koju su objavili.

Znanstvenici vjeruju da su ti tragovi nastali kad se led pretvarao iz čvrstog oblika u plin, a svaka terasa ili sloj predstavlja različitu fazu u tom procesu.

Mars I Mars je imao svoj udar asteroida koji je prouzročio megatsunami visok 250 metara

Možda su veći krateri prodrli do podzemne vode između 45 i 60 metara ispod površine i bili poplavljeni nakon formiranja, napisao je Geissler.

Podsjetimo, znanstvenici vjeruju kako je Mars u svojoj prošlosti bio bogat vodom koji je tijekom milijardi godina postao led i potom postao dio površine planeta.