Google je izvijestio da testira promjenu u prikazivanju rezultata pretraživanja hotela u skupini europskih zemalja kako bi udovoljio odredbama EU-a o ravnopravnom tržišnom natjecanju.
Trenutno se pri pretraživanju hotela na najistaknutijim mjestima pojavljuju tri plaćena rezultata sa specijaliziranih tražilica i portala poput Booking.coma ili Check24, a ispod njih Google prikazuje interaktivnu kartu s podacima hotela na kojoj se vide i cijene noćenja.
Tek ispod karte prikazuju se hoteli koji nisu platili oglase.
Google je sada pokusno odlučio s najistaknutijih rezultata pretraživanja u Njemačkoj, Belgiji i Estoniji izbaciti plaćene oglase i interaktivnu kartu. Kompanija je tim pokusom bar trenutno ispunila zahtjeve konkurencije u hotelskom sektoru koji žele da se putnicima onemogući izravna rezervacija smještaja putem rezultata pretraživanja.
Uklonit ćemo, pokusno, kartu koja pokazuje lokaciju hotela i hotelske rezultate prikazane ispod nje, napisao je na blogu u utorak šef Googleovog pravnog odjela Oliver Bethell.
Smatramo da se najnovijim prijedlogom ispravno uspostavlja ravnoteža u odnosu na teške kompromise koje DMA (direktiva EU-a o digitalnim uslugama - op. ur.) predviđa, napisao je Bethell.
Jako smo se nevoljko odlučili na taj korak jer uklanjanje korisnih značajki (pretraživanja - op. ur.) ne koristi ni potrošačima ili tvrtkama u Europi, naglasio je.
Nakon što test bude završen, rezultati će se ponovo prikazivati kao i prije. Google nije precizirao koliko će točno test trajati.
EU je propisima o digitalnim tržištima zabranila velikim online platformama favoriziranje vlastite ponude.
Google Search spada među usluge koje, prema definiciji Europske komisije, spadaju u kategoriju "vrata interneta" i moraju osigurati uvjete za ravnopravnije tržišno natjecanje, napominje novinska agencija dpa.