Pametni telefoni više nisu hit: Zabilježen pad prodaje prvi put u dvije godine

Huawei se prodajom ponovno probio u sam vrh, i to nakon više od četiri godine.  

Hina | 16.07.2025. / 15:47 komentari
Mobilni telefoni, ilustracija (Foto: Getty Images)

Prodaja mobitela u Kini pala je u drugom tromjesečju prvi puta u gotovo dvije godine, uz smanjene isporuke čak četiri od pet vodećih brendova zbog slabije potražnje, pokazali su podaci IDC-a objavljeni u utorak.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Ukupne isporuke mobitela u Kini pale su drugom kvartalu za četiri posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 69 milijuna uređaja.

Prodaja je smanjena prvi puta od trećeg tromjesečja 2023. godine, pokazuju podaci IDC-a.

Potražnja je bila slaba, uz smanjene državne subvencije za elektroničke uređaje, istaknuli su stručnjaci savjetodavne tvrtke.

Šire gospodarsko okruženje i dalje predstavlja izazov, uz kontinuirano nisku razinu povjerenja potrošača, rekao je viši analitičar istraživanja u IDC-u Arthur Guo.

Značajno jačanje potražnje za mobitelima malo je vjerojatno u bliskoj budućnosti i tržištu u drugoj polovini godine predstoji složenije okruženje, dodao je Guo.

Huawei se prodajom ponovno probio u sam vrh, i to nakon više od četiri godine, dosegnuvši tržišni udio od 18,1 posto, unatoč smanjenim isporukama, za 3,4 posto u odnosu na isto razdoblje lani i prodanih 12,5 milijuna mobitela.

Vivo je po tržišnom udjelu na drugom mjestu, i to uz najveći pad isporuka u drugom kvartalu među pet najpopularnijih brendova, od 10,1 posto.

Oppo je zauzeo treće mjesto, a Xiaomi četvrto i jedini je proizvođač koji je među vodećom petorkom prodao više mobilnih telefona, ukupno 10,4 milijuna, za 3,4 posto više nego lani.

Apple je peti po prodaji, s najblažim padom isporuka među vodećih pet brendova, za 1,3 posto u odnosu na drugo prošlogodišnje tromjesečje, i isporučenih 9,6 milijuna mobitela. Pad je osjetno blaži nego na početku godine zahvaljujući prilagodbi cijena pojedinih varijanti iPhonea 16 i 16 Pro kako bi ispunile uvjete za državne subvencije, tumače u IDC-u.

Appleov udio u kineskom tržištu iznosio je drugom tromjesečju 13,9 posto i bio je veći za 0,2 postotna boda nego na početku godine.

Vezane vijesti