Tko bi to želio dirati? Napravili masku za telefon od "ljudske kože"

"Skincase" izgleda poput ljudske kože, a tako se i ponaša.

Martina Čizmić | 16.07.2025. / 12:00 komentari
"Skincase" (Foto: O2)

Na tržištu je danas moguće pronaći tisuće različitih modela pametnih telefona i još tisuću puta toliko različitih maski i futrola za te iste telefone.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute

No, maska koju su predstavili nedavno u Ujedinjenom Kraljevstvu zaista se može pohvaliti titulom "jedinstvene".

Naime, maska je izrađena od materijala koji izgleda, djeluje i ponaša se kao prava koža. Stvorio ju je istraživač i kreativni tehnolog Marc Teyssier, ne kao eksperiment, već kao upozorenje svima koji se upravo spremaju na godišnji odmor.

Naime, kako je pojasnio sam Teyssier, maska za pametni telefon napravljena je od sintetičkog materijala koji u potpunosti oponaša ljudsku kožu. Sve do toga da može dobiti opekotine ako je dugo izložena UV zrakama.

Za njezinu proizvodnju korištena je kombinacija ručnog rada, 3D printanja i napredne proizvodnje, a za stvaranje same kože korišteni su specijalni kompoziti koji reagiraju na UV zrake. To daje dojam da se dodiruje stvarna ljuska koža, a ona i reagira na izlaganje suncu baš kao što bi i reagirala koža čovjeka.

Moj rad često spaja naše digitalne živote i dobrobit. Ovo je primjer kako tehnologija može biti iskorištena kako bi se promoviralo zdravlje i pozitivne promjene ponašanja. Naši su telefoni predmeti za koje ne očekujemo da se mijenjaju i reagiraju na način na koji bi to činili ljudi, istaknuo je Teyssier.

Skincase kako je nazvana, nastala je u suradnji s teleoperaterom O2 i uz podršku The British Skin Foundation kako bi se skrenula pozornost na štetno izlaganje suncu i potrebu za adekvatnom zaštitom.

Kako ističu, čak 56 posto Britanaca provjerava svoj pametni telefon tri ili više puta tijekom najtoplijeg dijela dana (od 11 do 15 sati), ali samo jedan od pet će u tom vremenu ponovno nanijeti kremu za sunčanje, dok gotovo 10 posto ispitanih uopće ne nanosi kremu sa zaštitnim faktorom.

Stvaranjem Skincasea željeli su pomoći korisnicima osvijestiti koliko brzo UV zrake mogu napraviti štetu na njihovoj koži, s obzirom na to da su ranija istraživanja pokazala da je dovoljno samo pet puta izgorjeti na suncu tijekom života da se rizik od dobivanja melanoma (raka kože) udvostruči.

 

Vezane vijesti