Dio stručnjaka automobilske industrije vjeruje kako ljudi u budućnosti više neće kupovati automobile, već će ih unajmljivati samo kada im to treba. Takav oblik servisa mogao bi postati uobičajen s razvojem autonomnih vozila – korisnici bi samo trebali pozvati automobil putem mobilne aplikacije i računalo će vozilo dovesti na traženu adresu. Proći će još dosta godina dok takvi servisi postanu uobičajeni, a kakve novitete na ovom tržištu možemo očekivati u bližoj budućnosti, pokazala je Toyota, koja priprema novi servis za najam vozila.

Japanska kompanija pokrenula je novi pretplatnički servis Kinto s elementima igrifikacije s kojim će nagrađivati vozače.

Dvije su verzije ovoga servisa – Kinto One tijekom tri godine pretplate po mjesečnoj cijeni između 420 do 900 dolara korisnicima omogućuje odabir nekoliko modela automobila poput Priusa, Corolle Sport, Alpharda, Vellfirea i Crowna. Skuplji servis Kino Select korisnicima omogućuje tri godine uživanja u Lexusima po cijeni od oko 1600 dolara mjesečno.

Najzanimljivije vezano za ove servise jest, dakle, igrifikacija, odnosno vozači će dobivati bodove ovisno o načinu na koji voze – bodovi će se dobivati ekološkom i sigurnom vožnjom, a iako nije poznato kako će ih Toyota nagrađivati, mediji spominju mogućnost smanjenja mjesečne otplate. Iz Toyote nisu objavili na koji će se način pratiti vožnja te možemo očekivati poseban sustav implementiran u vozila koji će pratiti vožnju i zbrajati bodove.

Skuplji servis bit će dostupan već od kraja ovog tjedna, dok će Kinto One biti dostupan od ožujka te će, barem na početku, biti dostupni samo u Japanu, a ako početno testiranje bude uspješno, Toyota servis možda proširi i na druga tržišta.

Izvor: Engadget