Toyota ima za cilj sustići svoje konkurente na tržištu električnih vozila (EV), kroz svoje planove za nove solid-state baterije, ali masovna proizvodnja tih baterija i dalje ostaje izazov.
Prema pisanju portala Automotive News, Toyota namjerava predstaviti dvije solid-state baterije do kraja desetljeća kao dio svoje strategije elektrifikacije vozila. Japanska autokompanija se suočila s kritikama dioničara i aktivista zbog zaostajanja u sektoru električnih vozila. Međutim, Toyota ima za cilj preskočiti konkurenciju svojom trenutnom tehnološkom strategijom.
Kratkoročno gledano, Toyotin fokus je na poboljšanju litij-ionskih baterija dok se tehnologija solid-state baterija nastavlja razvijati. Tvrtka planira lansirati litij-ionsku bateriju sljedeće generacije 2026. godine, koja će budućim vozilima omogućiti domet do 924 kilometra, odnosno dvostruko više od dometa trenutnog električnog SUV-a bZ4X.
Solid-state paket baterija jeftiniji i s većim dometom
Očekuje se i da će novi paket baterija biti 20 posto jeftiniji od postojećih baterija i moći će se napuniti od 10 posto do 80 posto u samo 20 minuta. Toyota isto tako ima planove za različite dizajne temeljene na litiju od 2026. godine nadalje kako bi poboljšala performanse i smanjila troškove u usporedbi s trenutnim dizajnom.
Iako su ove brojke impresivne, potencijal solid-state baterija još je značajniji. Očekuje se da će Toyotina prva solid-state baterija biti dostupna 2027. godine, nudeći 20 posto povećanja dometa u usporedbi s prethodno spomenutim litijevim paketom, dosežući približno 1192 kilometra. Osim toga, očekuje se da će vrijeme punjenja biti oko 10 minuta.
Nakon toga, Toyota planira predstaviti drugu, napredniju solid-state bateriju nakon 2028. godine. Predviđeno je da će ta baterija nuditi 50 posto veći domet od litij-ionskog paketa iz 2026. godine, što sugerira domet vožnje od približno 1491 kilometar.
Tvrdnje iz Toyote imaju kredibilitet
Iako ambiciozne tvrdnje o solid-state baterijama nisu neuobičajene, Toyotin ugled i ulaganje u tehnologiju daju kredibilitet njezinim tvrdnjama. Tvrtka je aktivno radila na razvoju solid-state baterija, s prijavljenim patentima i prototipovima na testiranju.
Međutim, izazov leži u dovođenju tehnologije u fazu u kojoj se može proizvoditi pristupačno i u velikim količinama. Trenutne solid-state baterije suočavaju se s problemima vezanim uz njihovu dugovječnost i cijenu. Prevladavanje prepreka kao što je rast dendrita i smanjenje troškova proizvodnje, ključni su prije nego što krute baterije postanu novi staandard u automobilskoj industriji.
Izvor: The Drive