Promjene na tržištu rada koje su započele s pandemijom koronavirusa prije godinu i pol prilično su radikalne i svima je jasno da se situacija više nikada neće vratiti na staro. Zaposlenici koji su osjetili slobodu i sve pogodnosti udaljenog rada više se ne žele vratiti u svoje urede 8 sati dnevno pet dana u tjednu, već od svojih poslodavaca prije svega traže fleksibilnost pri odabiru mjesta rada. Tim se promjenama moraju prilagoditi i poslodavci koji bi na njih trebali gledati kao na veliku priliku koju treba iskoristiti kako bi se privukli novi talenti, zadržali postojeći, ali i kako bi se svima pružila bolja i ugodnija radna okolina u kojoj će biti učinkovitiji i sretniji.
Ovaj su trenutak velikih promjena kojem svi svjedočimo u LinkedInu nazvali velikim preslagivanjem, napisao je na službenom blogu kompanije potpredsjednik LinkedIna Mark Lobosco. Oni su proveli istraživanje među više od 500 direktora velikih kompanija u SAD-u i Velikoj Britaniji oko promjena na tržištu rada i većina njih priznala je kako osjećaju pritisak te se moraju prilagoditi promjenama i novitetima na tržištu rada, no većina je njih oko toga prilično optimistična. Riječ za koju možemo reći da će obilježiti tržište rada u budućnosti je - fleksibilnost. Lideri kompanija vjeruju da će ona biti dobra za zaposlenike (istraživanja su pokazala da veliki broj njih želi barem dio radnog tjedna raditi udaljeno), ali i za kompanije.
Nema jedinstvenog rješenja
Ta fleksibilnost ne može biti ista za sve, jer će ovisiti o samim kompanijama i vrstama posla te nema jedinstvenog rješenja koje će odgovarati svim tvrtkama, no kako smatra izvršni direktor LinkedIna Ryan Roslansky, dugoročno će se najboljim pokazati rješenja koja su bazirana na povjerenju, fleksibilnosti i suosjećanju.
Kao platforma namijenjena kompanijama i profesionalcima te zapošljavanju, i LinkedIn je najavio neke novitete na svojoj mreži koji bi trebali pomoći tvrtkama i zaposlenicima u prilagodbi “velikom preslagivanju” i promjenama na tržištu rada. Prilikom traženja novih talenata, kompanije će tako na LinkedInu jasno dati do znanja jesu li otvoreni za rad od kuće i hibridni rad ili zahtijevaju isključivo rad iz ureda. Također, dobit će i mogućnost traženja zaposlenika prema njihovim željama o preferiranom mjestu rada. LinkedIn uvodi promjene i na stranicama kompanija na svojoj mreži - npr. moći će objaviti potencijalne zahtjeve oko cijepljenja zaposlenika, planove oko vraćanja u urede ili žele li nastaviti s udaljenim/hibridnim radom itd.
Još jedna posljedica promjena u globalnoj ekonomiji jest potreba za konstantnim poboljšanjem vještina te edukacija i stjecanje novih vještina. Skoro tri četvrtine direktora vjeruju kako su edukacija i trening nužni kako bi zaposlenici, a s njima i tvrtke i dalje bili učinkoviti te se prilagodili novim uvjetima na tržištu. LinkedIn će i po pitanju edukacije pomoći profesionalcima pa će do 9. listopada 40 edukativnih tečajeva na ovoj mreži biti potpuno besplatno. Također, najavili su i lansiranje platforme za razvoj novih vještina - LinkedIn Learning Hub.
Iako je jasno da je pred cijelim svijetom razdoblje velike nesigurnosti zbog situacije u kojoj smo se našli, tvrtke i zaposlenici morat će zajedno će proći kroz sve prepreke, naglasio je Lobosco na službenom blogu. U LinkedInu vjeruju kako je, bez obzira na sve izazove, pred nama novi svijet koji će na krilima zajedničkih vrijednosti, povjerenja i fleksibilnosti pružiti puno više uspjeha i kompanijama i zaposlenicima.