Kroz desetljeće-dva vozni park na cestama brojnih zemalja diljem svijeta trebao bi se u potpunosti razlikovati od situacije kakva je danas. S intenzivnim procesom elektrifikacije koji su najavile brojne automobilske kompanije i države, električni automobili s vremenom će istisnuti vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ta će tranzicija biti postupna, no čini se da je neizbježna i više nije pitanje hoće li se prodaja benzinaca i dizelaša zabraniti, već kada. U Norveškoj to će biti već 2025., a u Velikoj Britaniji za devet godina, odnosno 2030.

Do tada možemo očekivati da će se razlika između broja prodanih vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i e-vozila sve više smanjivati, a jasno je kako će tijekom sljedećeg desetljeća dominirati upravo električni automobili.

Da je tranzicija u tijeku, možemo vidjeti po prodajnim brojkama automobila za lipanj u Velikoj Britaniji. Naime, u odnosu na ukupan broj prodanih automobila, benzinci su zauzeli 55 posto, hibridi 23 posto, a posebno je zanimljiv udio dizelaša i električnih vozila jer je on jednak i iznosi 11 posto.

To su odlične brojke za električna vozila, a nije teško pogoditi ime brenda čiji su automobili bili najpoželjniji - Tesla. Od ukupnog broja registriranih električnih vozila, Tesla je s gotovo 5 tisuća komada zauzela više od 31 posto, nakon čega slijede VW (gotovo 9 posto), Kia (sedam posto), Audi (5.77 posto) i Hyundai (5,51 posto). Ipak, na jednu stvar treba obratiti pažnju, a to je da je za cijeli drugi kvartal Muskova kompanija isporučila 7767 vozila, što znači da je većinu automobila isporučila upravo u posljednjem mjesecu.

Razlog za to je u specifičnosti distribucije njihovih vozila, upozoravaju na stranici Electrek, zbog čega je većina automobila koji su korisnici iz Velike Britanije naručili ranije, isporučena upravo u lipnju. Zato vjerojatno broj registriranih Tesli, a time i ukupan broj registriranih električnih vozila sljedećih mjeseci vjerojatno neće biti tako velik kao u lipnju, no činjenica da je u jednom mjesecu bio jednak udio dizelaša i e-vozila, svakako je ohrabrujuća i pokazuje nam kako se kreće situacija na tržištu, odnosno što možemo očekivati u budućnosti.

Izvor: Electrek