Zašto se ne treba usredotočiti samo na marketing i kako korisnike učiniti zadovoljnima?

Prije nekoliko dana sam razgovarao sa prijateljem koji trenutno živi u Americi i došli smo na temu startupa i poslovanja općenito.

Zimo Zimo Branimir Grabovac | 09.09.2013. / 15:28

Zašto se ne treba usredotočiti samo na marketing i kako korisnike učiniti zadovoljnima?

Prije nekoliko dana sam razgovarao sa prijateljem koji trenutno živi u Americi i došli smo na temu startupa i poslovanja općenito.

Post je napisao Branimir Grabovac!

On je inače u više navrata radio za nekoliko startup tvrtki u Americi i susreo se s problemom koji je i meni dobro poznat. Naime, riječ je o marketingu. Da ne biste krivo shvatili, nije problem u tome što neki startup ili već razvijena tvrtka radi dobar marketing, već je problem u tome što se u većini slučajeva zanemari svoje postojeće korisnike.

Zašto se nije dobro usredotočiti samo na marketing?

Razlog je vrlo jednostavan. U većini slučajeva se dogodi da zaboravite što vam vaši korisnici govore i kako se osjećaju. Ako se u potpunosti usredotočite na prodaju i želite što više novih korisnika što na kraju krajeva svatko i želi, vrlo vjerojatno ćete naići na problem. Korisnici koji već koriste vaš servis ili uslugu će s vremenom postati nesretni i steći će dojam da oni za vas nisu nimalno bitni. Primjerice, ako se baš startup bavi prodajom software-a za hosting industriju, korisnici očekuju da nadograđujete software, uvažavate njihove primjedbe i slušate njihove savjete što obavezno i morate činiti jer što vam vrijedi dobro odrađen SEO, hrpa Adwords oglasa i odlična web stranica kada vaši korisnici jednostavno nisu sretni s uslugom koju im pružate?

Kako spriječiti da vam se dogodi ovakav scenarij?

Ostvarite komunikaciju sa svojim korisnicima, nemojte čekati da oni kontaktiraju vas!

Kako se ne biste doveli u situaciju o kojoj sam gore govorio, najbolji način je da ostvarite komunikaciju sa svojim korisnicima i saznate što žele i to im, ako ste u mogućnosti, i omogućite jer će u suprotnom postati nesretni i neće više željeti koristiti vaš proizvod ili uslugu, iako ćete vi i dalje (zbog dobrog marketinga) dobivati nove korisnike, no gubiti i one stare koji su i najvažniji.

Provodite anonimne ankete

Najbolji način da saznate jesu li korisnici zadovoljni ili ne jest da provedete anonimnu anketu. Ona će vam najbolje reći što misle vaši korisnici o vašoj tvrtki i usluzi koju im pružate.

Korisnik nije zadovoljan vašom uslugom? Nemojte ga pustiti da samo tako ode!

Dogodi li vam se da neki od korisnika ne želi više koristiti vaš proizvod ili uslugu, nemojte ga pustiti da samo
tako ode jer morate znati da je svaki korisnik je bitan. Nemojte misliti “ah, jedan kao ni jedan, imam ih još 999″. Potrudite se, kontaktirajte ga, istražite što ga muči, zašto nije sretan i pokušajte ga učiniti sretnim. Osigurajte mu besplatno korištenje usluge da se uvjeri da vam je zaista stalo do njega i naravno, odmah pokušajte popraviti ono s čime nije zadovoljan i na što vam se požalio. Sjetite se onog: “dobar glas daleko se čuje”. Ako korisnik nakon svega bude zadovoljan, preporučiti će vas i ostalima jer će znati da vam je stalno do svakog korisnika.

Omogućite korisnicima da se osjećaju sigurno i pouzdano uz vas

Osim što trebate ostvariti komunikaciju sa svojim korisnicima, bilo bi poželjno da im posvetite i malo više pažnje te izgradite prijateljski odnos sa svakim klijentom zasebno jer će se tako osjećati sigurno i pouzdano uz vas.

Personalizirana promocija

Vaš startup / tvrtka sigurno ima promo materijale kao što su majice, stickeri i dr. – nemojte biti škrti i korisniku slobodno pošaljite promo materijale na adresu – bilo da se radilo o tvrtki ili privatnoj osobi. Korisnik će garantirano bit oduševljen, osjećat će se sigurnije i pouzdanije, a i vaš startup / tvrtka će na samom kraju dobiti odličnu reklamu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti