Zavirili smo u unutrašnjost: Koje sve moderne i napredne tehnologije "skriva" C_Two?

Rimčev C_Two u sebi skriva pravu kolekciju tehnoloških čuda razvijenih u Hrvatskoj.

Martina Čizmić | 07.03.2018. / 16:30

Galerija

Novi C_Two, jurilica koju su razvili, napravili i predstavili genijalci iz Rimac Automobila, nije samo impresivan automobil, već i nevjerojatan skup napredne tehnologije.

O osnovnim performansama koje C_Two svrštavaju u kategoriju za sebe već smo pisali. No zavirili smo ispod "haube", ako tako možemo reći, ne bismo li otkrili koju je sve naprednu tehnologiju tim iz Svete Nedelje osmislio, razvio i ugradio.

Rimac C_Two (Foto: Rimac automobili) (Foto: Rimac automobili)

Prije svega treba istaknuti umjetnu inteligenciju koja je razvijena posebno za ovaj automobil, a koja ga čini najpametnijim i najpovezanijim automobilom na svijetu.

Osam kamera, lidar, šest radara i čak dvanaest ultrasoničnih senzora brinu se da automobil "zna" gdje je i što se oko njega događa u svakom trenutku.

Rimac C_Two (Foto: Rimac automobili) (Foto: Rimac automobili)

Čak tri TFT ekrana smještena su u kabini C_Two i prikazuju koliko god informacija vozač (i suvozač) žele. Informacijama se upravlja pomoću aluminijskog kotačića i prekidača, a vozač u svakom trenutku može vidjeti sve performanse automobila i telemetriju u stvarnom vremenu. Ti se podaci također mogu preuzeti na pametni telefon ili prijenosno računalo za dodatnu analizu.

S obzirom na brzine koje automobil može postići, činjenica da je ugrađen hardver koji osigurava određenu razinu autonomne vožnje, dok god je vozač u vozačkom sjedalu, zapravo samo pojačava iskustvo vožnje.

Rimac C_Two (Foto: Rimac automobili) (Foto: Rimac automobili)

Umjetna inteligencija odgovorna je i za aktivnu kontrolu i osiguravanje vožnje kako bi se izbjegle nesreće poput one u kojoj je bio Richard Hammond. C_Two tako može predvidjeti rizik od sudara i uključiti sustav za izbjegavanje i automatsko kočenje, konstantno promatra "mrtvi kut" te upozorava vozača ako prijeđe iz jedne kolničke trake u drugu. Dodatno se za sigurnost brine i u potpunosti prilagodljiv tempomat koji u sebi sadrži i autopilot kako bi vozač mogao i malo odmoriti dok se vozi.

Poseban je dodatak "Driving Coach" odnosno "instruktor vožnje" namijenjen vožnji po trkaćim stazama. Instruktor će u stvarnom vremenu davati jasne i precizne audio, vizualne i direktne upute za najbolju putanju u vožnji, točke na kojima treba ubrzati ili kočiti te što napraviti s volanom. Kako ističu u Rimcu, vozač će se osjećati kao da vozi u videoigri, ali će sjediti u pravom automobilu.

Rimac C_Two (Foto: Rimac automobili) (Foto: Rimac automobili)

Koliko je C_Two "pametan", najbolje pokazuje korištenje ADAS sustava (Advanced Driver Assistance Systems) koji prepoznaje raspoloženje vozača i prilagođava karakteristike automobila vremenskim uvjetima i vožnji. U prijevodu, ako je vozač raspoložen za sportsku vožnju, C_Two će to prepoznati i prebaciti se u sportski tip vožnje.

Cijeli sustav umjetne inteligencije koji je zapravo mozak modela C_Two, počiva na NVIDIA-inu hardveru, što ne iznenađuje, s obzirom na to da se ta tvrtka u potpunosti specijalizirala za grafičke kartice namijenjene za umjetnu inteligenciju.

Rimac C_Two (Foto: Rimac automobili) (Foto: Rimac automobili)

Automobili kojima nije potreban ključ za pokretanje već su nam dobro poznati. No u Rimcu su otišli korak dalje. C_Two za pokretanje ne koristi ključ ili pametni telefon, već samog vozača. Točnije tehnologiju prepoznavanja lica, istu onu koju proizvođači pametnih telefona koriste za otključavanje njihovih uređaja. Na vozaču je da sjedne, pogleda u pravom smjeru (prema senzoru) i može krenuti.

Kako se svaki C_Two individualno prilagođava kupcu, vjerujemo kako će se "pod haubom" naći još koja napredna tehnologija koju će Rimac i njegov tim razviti za posebnog klijenta sa specifičnim zahtjevima.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti