Iako većina djece koronavirus preboli bez simptoma i većih problema, pandemija ostavlja iznimno negativne posljedice na djecu i način njihova života. Umjesto u parkovima, vrtićima i školama gdje bi se trebali zabavljati, igrati, učiti i družiti sa svojim vršnjacima, dio prošle i ove godine milijuni djece proveli su u kućama. Online nastava, pokazalo je iskustvo, ima svojih prednosti, no sigurno ne može nadomjestiti sve benefite pohađanja nastave uživo.

A što su više djeca kući, to više vremena provode uz ekrane - mobitela, tableta, računala i uz TV. Iako živimo u vremenima u kojima je korištenje ekrana neizbježno, mnogi su tijekom pandemije izgubili kontrolu nad korištenjem mobilnih uređaja. Pri tome su i brojni roditelji stavljeni u nezgodnu situaciju jer i oni rade od kuće i, koliko god to željeli, svoju pažnju ne mogu posvetiti djeci kao ranije. Kao posljedicu danas imamo brojne mališane i one malo starije koji postaju ovisni o ekranima, društvenim mrežama, mobilnim igrama, YouTubeu itd.

Da je riječ o velikom problemu te da je zaključavanje utjecalo na “red i disciplinu” djece smatra i ministar obrazovanja u vladi Velike Britanije Gavin Williamson, a u razgovoru za britanske medije ponudio je i rješenje - zabranu mobilnih telefona iz škola. Iako kaže kako bi škole ipak trebale imati vlastitu politiku oko korištenja telefona, vjeruje kako je najbolje rješenje da se tijekom boravka u školi mobiteli ne koriste.

Kao razloge naveo je dobro poznate činjenice - loše djeluju na mentalno zdravlje djece te su izvor kibernetičkog zlostavljanja. Korištenje mobilnih telefona djeci odvlači pažnju od zdrave vježbe i klasične igre, komentirao je Williamson, a njegovu bi poruku trebali poslušati i svi roditelji i dobro razmisliti o vremenu koje njihova djeca provode s mobilnim uređajima. Sada je vrijeme da se ostave ekrani, pogotovo mobilni telefoni, poručio je ministar.

U mnogim je britanskim školama već je sada ograničeno korištenje mobilnih uređaja koji se ne smiju koristiti ne samo tijekom nastave, već i tijeko odmora i pauze za ručak. Prema nekim istraživanjima provedenim u Velikoj Britaniji, oko polovice roditelja podržava zabranu mobitela u školama, a kao jedan od razloga često se navodi činjenica da su djeca tijekom pandemije više vremena provodila s telefonima u odnosu na vremena prije pandemije. To je na početku bio način za povezivanje s prijateljima, a sada se manje-više pretvorilo u ovisnost, komentirala je za BBC poznata blogerica Shile Ismaila koja piše o roditeljstvu i odgoju.