Žele udvostručiti produktivnost: Korištenje umjetne inteligencije u ovoj kompaniji postaje - obavezno

Otkaze zbog umjetne inteligencije nisu najavili. Bar ne za sada.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 22.07.2025. / 13:09 komentari
Umjetna inteligencija prijeti ljudskim radnicima, ilustracija
Umjetna inteligencija prijeti ljudskim radnicima, ilustracija (Foto: Getty Images)

Iako umjetna inteligencija postaje nezaobilazan alat na brojnim radnim mjestima, dio zaposlenika i dalje izbjegava koristiti ovu tehnologiju. Poslodavcima je AI pogotovo zanimljiva jer, kako su pokazala brojna istraživanja, može značajno povećati produktivnost i ubrzati poslovne procese.

tri vijesti o kojima se priča Mučnina u vožnji, ilustracija Nova nuspojava Zašto nam je zlo u električnim automobilima? Znanost ima odgovor Otok Estyjska Prvi doseljenici su već tamo Poljska povećava svoj teritorij na neuobičajen način i nitko se ne buni Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Slično razmišljaju i u odjelu Yahooa u Japanu. Iz ove tvrtke naložili su svima zaposlenicima, njih oko 11 tisuća, da - moraju koristiti generativnu umjetnu inteligenciju u svakodnevnom poslovanju. AI bi trebali koristiti pri istraživanju, pretraživanju, na sastancima i za stvaranje dokumenata. Njihova statistika pokazuje da takvi poslovi zaposlenicima oduzimaju 30 posto radnog vremena.

Ako ih umjesto ljudi bude obavljala tehnologija, u ovoj kompaniji očekuju da će se značajno povećati učinkovitost zaposlenika. Ako AI, kako je to zamišljeno, na svoja digitalna leđa preuzme ponavljajuće poslove i zadatke koji uzimaju previše vremena, ljudi će se moći fokusirati na važnije i kreativnije poslove, a upravo ta kombinacija trebala bi rezultirati s većom produktivnosti.

Niti AI nije savršen

Tijekom sljedeće tri godine, produktivnost zaposlenika Yahooa Japan tako bi se trebala udvostručiti, vjeruju u toj kompaniji. Iako se nekima neće svidjeti što će morati početi koristiti ovu tehnologiju (uvijek postoji dio ljudi koji se ne snalazi s novim tehnologijama ili iz određenih razloga odbija njeno korištenje), dobra je stvar što iz tvrtke ne najavljuju otkaze zbog korištenja ove tehnologije. Bar ne za sada.

Ova kompanija za interne operacije već koristi AI alat SeekAI za stvari poput izrade predložaka za upite i slično, a u budućnosti će se koristiti i za lekturu dokumenata, izradu zapisnika, organiziranje dnevnog reda te komunikaciju.

Slična očekivanja kao i Yahoo, imaju i u drugim kompanijama pa su tako iz Shopifya ranije ove godine uputili dopis svojim zaposlenicima u kojem se objašnjava da je korištenje AI-a očekivano u kompaniji. Tada su šefove odjela upozorili da, prije nego zatraže veći broj zaposlenih ili više resursa, prvo moraju provjeriti može li te zahtjeve riješiti - umjetna inteligencija.

No neka su istraživanja, ali i primjeri iz stvarnog života pokazali suprotno od onog čemu se nadaju u Yahoo Japan. Npr. švedska Klarna zamijenila je stotine zaposlenika s AI chatbotovima, no pokazalo se kako alati bazirani na umjetnoj inteligenciji obavljaju lošiji posao u odnosu na ljude pa su iz te tvrtke najavili kako će se ponovno okrenuti ljudima kao kvalitetnijoj radnoj snazi.

Izvor: Tech Spot

Vezane vijesti