Galerija

 Bez troškova i mirisa goriva, servisiranja i buke - samo su neke od prednosti električnih automobila koji iz godine u godinu postaju sve popularniji. Taj trend prati i prometna infrastruktura pa tako trenutno imamo jedan punjač na jedno električno vozilo.

Znači trenutno imamo oko 400 javno dostupnih punionica sa preko 1000 dostupnih punjača, a tu trebamo uzeti u obzir da svaka utičnica je i punjač za električno vozilo tako da vi možete doći doma i spojiti auto na utičnicu kao mobitel navečer i to je to, ističe Tin Koren, PR i marketing udruge za električne automobile.

Kako bi potaknula kupnju električnih automobila, država svake godine daje poticaje i to po principu najbržeg prsta. Poticaji su dostupni za električna vozila i iznose 70 tisuća kuna, a za hibride 35 tisuća.

Do sada je bio natječaj najbrži prst gdje bi ljudi se natjecali na internetskoj stranici i u roku nekih 2 minute nestali bi svi poticaji u jedan dan u godini. I jako puno ljudi koji su bili ozbiljni kupci za električna vozila nisu dobili poticaje, dodaje Koren.

Na žalost cijeli taj slučaj sa poticajima mislim da nije dobro postavljen jer opet radi se o relativno visokim poticajima 70 tisuća kuna no međutim teško ih je dobit, teško je doći do toga jer je velika navala, kaže Robert Pašičko, vlasnik električnog automobila.

U planu je promjena načina prijavljivanja na poticaje kako bi čitav proces bio pravedniji i kako bi više ozbiljnih kupaca moglo doći do poticaja.

Više ne bi trebao biti najbrži prst i sad čekamo službene informacije od fonda da to i potvrde, u pravilu vjerojatno će biti da kupac kada dođe u salon, zatražio ponudu za automobil, daje kaparu za auto i tek onda se ispunjavaju papiri za fond i za poticaj, kaže Koren.

Po uzoru na Veliku Britaniju i u Hrvatskoj se već od iduće godine očekuje postavljanje 100 tisuća punjača koji bi bili priključeni u stupove javne rasvjete.

Znači kada se stavljaju ti punjači u rasvjetne stupove automatski bi se odma mijenjala rasvjeta, da bude led rasvjeta da budu manji potrošači. Stavljale bi se te utičnice da se svaki automobil može puniti u stupovima javne rasvjete i to će uvelike olakšati kvalitetu infrastrukturu za vozače koji žive u zgradama, pojašnjava Koren.

Električni automobili, iako su skuplji, dugoročno su isplativiji. Osim ekoloških razloga tu je i povoljnije redovno održavanje i jeftinija cijena energenata.

Vi imate puno manje troškove goriva, održavanje praktički ni da nema, jer nema klasične servise kao klasično vozilo, a što se tiče same potrošnje ako ga punite doma recimo preko noći vas će ispasti 8 kn na 100km, kaže Koren.

Uštede su ogromne znači krenući od samih troška, znači trenutno su sve punionice u Hrvatskoj besplatne, jedan mali dio se naplaćuje, to će se promijeniti ali evo ja sam u 6 mjeseci sam prošao 16 tisuća kilometara. Od tih 16 tisuća kilometara većinu sam punio na besplatnim punjačima ili kod kuće, dodaje Pašičko.

Prometna infrastruktura se poboljšava, punionica je sve više, a državni poticaji olakšavaju kupnju. No, korak prema kupovini električnog automobila još uvijek podrazumijeva i potpuno drugačiji način života.