Kompanija za svemirske turističke letove Virgin Galactic, u vlasništvu Richarda Bransona, priopćila je da će pustiti u prodaju karte za svemirske letove s cijenom od 450.000 dolara po sjedalu, nekoliko tjedana nakon što je Branson odletio na sam rub svemira.

 

Ta je kompanije između 2004. i 2014. već prodala oko 600 karata, a tadašnja je cijena iznosila između 200.000 i 250.000 dolara.

Virgin Galactic zainteresiranima nudi tri mogućnosti: kupnju jednog mjesta, paket s više sjedala, primjerice za parove ili grupu prijatelja te mogućnost zakupa cijele letjelice.

Sljedeći svemirski let Virgin Galactice zakazan je za kraj rujna. Radi se o istraživačkom letu zajedno s talijanskim ratnim zrakoplovstvom, a polijeće se iz Novog Meksika.

Branson je 12. srpnja poletio do ruba svemira u velikom zrakoplovu Virgin Galactice SpaceShip Two sa svemirskim raketoplanom VSS Unity.

Na nekih 15 kilometara visine, brod se odvojio od svog aviona nosača i počeo supersonični uspon, sve do 80 kilometara visine, što je visina koju su Sjedinjene Države utvrdile kao granicu svemira.

Putnici su tada mogli otkopčati zaštitni pojas te iskusiti nekoliko minuta bestežinskog stanja, diviti se zaobljenosti Zemlje promatrajući je kroz 12 prozora kabine.

VSS Unity se potom spustio na pistu u bazi Spaceport America u američkoj saveznoj državi Novi Meksiko.

Za sve ostale, tu su reality showovi

Za one kojima je 450 tisuća dolara ipak malo previše, postoji i drugi način kako se dokopati svemira i uživati u njegovoj ljepoti i bestežinskom stanju nekoliko minuta. 

Naime, čak dvije američke producentske kuće razvijaju reality showove koji bi sudionicima kao glavnu nagradu ponudili boravak na Međunarodnoj svemirskoj postaji. Discovery Channel tako razvija "Tko želi biti astronaut" koji zapravo i nema kompliciranu premisu. Sudionici bi se na Zemlji natjecali za priliku da odu na plaćeni put i boravak na Međunarodnoj svemirskoj postaji u trajanju od osam dana.

Izazovi koje bi morali riješiti na Zemlji ujedno bi ih testirali, kako bi se utvrdilo tko od nijh ima sve potrebno da postanu astronauti.

Ono što bi za takav jedan projekt moglo biti posebno izazovno je, kako ga uopće snimiti? Naime, Međunarodna svemirska postaja nije baš poznata po prostranosti, a slanje cijele TV ekipe moglo bi troškove produkcije poslati u nebo.

I dok su se na Discovery Channelu fokusirali samo na natjecatelje iz SAD-a (i već primaju prijave), europska ekipa koja razvija drugi reality show, "Space Hero", želi svemu dati globalnu komponentu. Britanka Deborah Sass i Nijemac Thomas Reemer, godinama su poslovni partneri, a ovim svemirskim reality showom žele pružiti priliku da iskuse svemir i sudionicima iz zemalja koje nisu uključene u samu Međunarodnu svemirsku postaju.

Njihova je ideja stvoriti "Svemirsko selo", nešto slično kući Velikog Brata i tamo zatvoriti 12 muškaraca i 12 žena te ih pratiti tijekom njihovih izazova, aktivnosti i testiranja. Najbolji će dobiti priliku otići u svemir i boraviti na Međunarodnoj svemirskoj postaji. U planu im je pobjednika showa poslati na svemirsko putovanje početkom 2023. godine.

Za sve one koji su zainteresirani, prijave za "Space Hero" počinju 21. prosinca 2021.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju