Električni automobili u Norveškoj zauzeli su više od 80 posto tržišta u prvom kvartalu

Najprodavaniji automobil bio je Teslin Model Y, a drugi najprodavaniji također dolazi iz Muskove kompanije i riječ je o Modelu 3.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.04.2022. / 11:35

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Čini se kako bi Norveška mogla biti prva država na svijetu u kojoj će se prodavati isključivo električna vozila. Iako su neke optimistične najave govorile kako bi kraj za benzince i dizelaše mogao biti već ove godine, do tog prijelomnog trenutka industrije Norvežani će vjerojatno sačekati još malo - plan je da svi novi automobili budu ugljično neutralni do 2025. godine.

Slika nije dostupna Norveška priprema još jedan korak prema potpunoj elektrifikaciji

Da su na dobrom putu potpune tranzicije i elektrifikacije pokazuju podaci s automobilskog tržišta za prvi ovogodišnji kvartal. U razdoblju od siječnja do ožujka u toj je zemlji tako prodano 32.342 automobila, od kojih su njih čak 26.800 bili električni automobili, što predstavlja udio od skoro 83 posto. Što se benzinaca i dizelaša tiče, tijekom prva tri mjeseca njihova prodaja pala je na samo oko dvije tisuće komada, dok su ostalo bili hibridi. Ako gledamo po mjesecima, udio električnih automobila bio je najveći u ožujku kada je dosegao 86 posto, od čega je čak 30 posto zauzela Tesla.

Model Y zauzeo je 20 posto, dok je Model 3 zauzeo 10 posto tržišta. Među top 5 najprodavanijih električnih vozila u ožujku nalaze se i VW-ov ID.4 koji je zauzeo skoro 8 posto tržišta, zatim slijedi Audi Q4 e-tron s 4,1 te Hyundai IONIQ 5 s 3,6 posto tržišta.

S obzirom na to da je popularnost električnih vozila sve veća, jasno je kako će se njihova prodaja i udio na tržištu povećavati i dalje. Za cijelu prošlu godinu udio automobila s električnim motorima u Norveškoj iznosio je 65 posto, što je povećanje od oko deset posto u odnosu na 2020. godinu.

Slika nije dostupna Udio benzinaca i dizelaša u Norveškoj pao na samo 5 posto

Norveška je proces elektrifikacije potaknula dajući brojne pogodnosti kupcima, odnosno vlasnicima električnih vozila poput besplatnih cestarina i parkinga i drugih benefita, a daleko su dogurali i s infrastrukturom za punjenje električnih vozila, što su sve važni faktori koju su utjecali na popularnost vozila s električnim motorima.

Izvor: Tech Times

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti