Britanski Rolls-Royce na korak je do ostvarenja ambicioznog plana o izgradnji najbržeg zrakoplova na električni pogon na svijetu. Njihov revolucionarni u potpunosti električni zrakoplov trebao bi u proljeće ove godine poletjeti s aerodroma u Gloucestershireu i doseći brzinu od oko 500 kilometara na sat.

tri vijesti o kojima se priča Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Pretila žena sjedi pored vage, ilustracija Bitna je ravnoteža Otkriven novi igrač u gubitku tjelesne težine, no koliko nosi prednosti, toliko je i opasan

Njihov zrakoplov dio je inicijative nazvane ACCEL (Accelerating the Electrification of Flight) i ključni je dio strategije te kompanije u predvođenju elektrifikacije transporta.

U projekt su uključeni i brojni partneri, uključujući i proizvođača električnih motora i kontrolera YASA te startup tvrtku Electroflight. Polovicu projekta financira britanska vlada.

Izgradnja najbržeg sveelektričnog zrakoplova na svijetu nije ništa manje od revolucionarnog koraka u zrakoplovstvu i mi smo presretni predstaviti zrakoplov projekta ACCEL, rekao je Rob Watson, direktor Rolls-Royce Electricala te dodao da će to pomoći njegovoj kompaniji da budu predvodnici u razvoju tehnologije koja će igrati ključnu ulogu u prelasku na ekonomiju niske emisije ugljika.

ACCEL će imati najgušći baterijski paket ikad napravljen za zrakoplov, a ona će u sebi imati dovoljno električne energije u jednom punjenju za opskrbu čak 250 kućanstava, odnosno dovoljno energije za let na relaciji London – Pariz.

U baterijskom paketu nalazit će se 6000 manjih baterija tako pakiranih da minimaliziraju težinu, a maksimaliziraju toplinsku zaštitu. Uz bateriju će ići i napredni sustav za rashlađivanje, koji će osigurati optimalne performanse direktno hladeći same baterije.

Propeler zrakoplova pogonit će tri elektromotora, a usporedno s konvencionalnim zrakoplovom na propelerski pogon, ACCEL-ov propeler radit će na mnogo manje okretaja te time omogućiti stabilniji i tiši let. Kombinacija elektromotora proizvodit će ukupno 500 konjskih snaga.

Zrakoplov će operirati s 90 posto energetske učinkovitosti, uvjeravaju iz Rolls-Roycea, dok primjerice superbrzi bolidi Formule 1 rade na najviše 50 posto energetske učinkovitosti.

Izvor: aviationnews-online.com