Nakon što su iz Instagrama najavili promjenu algoritma s kojom će se promijeniti redoslijed prikazivanja objava na ovoj mreži, među brojnim korisnicima i brandovima zavladala je panika jer se njihove objave više neće prikazivati velikom broju ljudi, već samo dijelu korisnika. Sličnu je stvar godinama ranije napravio i Facebook koji je na ovaj način htio uvesti reda na news feedu (i, naravno, dodatno zaraditi jer korisnici/brandovi koji žele da se njihova objava prikaže većem broju ljudi to moraju i platiti), a posljednjih dana mrežom je kružila informacija kako Instagram s promjenom algoritma kreće danas.
We're listening and we assure you nothing is changing with your feed right now. We promise to let you know when changes roll out broadly.
— Instagram (@instagram) March 28, 2016
Zbog toga je ova mreža prepuna objava u kojima se korisnike poziva na uključivanje obavijesti (prvo je potrebno kliknuti na tri točkice koje se nalaze u gornjem desnom kutu objave i nakon toga kliknuti na 'Turn On Post Notifications') jer se na ovaj način korisnike obavještava prilikom svake nove objave. No, kako su objavili na službenom profilu Instagrama na Twitteru, a prenijeli su na Faderu, Instagram neće danas započeti s primjenom novog algoritma prema kojem se objave više neće prikazivati kronološkim redom, već su napomenuli kako trenutno tek testiraju ovu opciju na malom broju korisnika te mogu proći još tjedni i mjeseci dok se novi algoritam ne primjeni na cijelu mrežu, odnosno svim korisnicima. Također, iz ove su kompanije objasnili i način primjene novog algoritma – kažu kako će prilikom optimizacije mreže koristiti likeove i komentare kao signale, ali i kako će veliku važnost posvetiti i odnosu korisnika koji objavljuje i onog koji pregledava objavu.
Napominju i kako ne namjeravaju uklanjati objave iz timelinea, već će samo reorganizirati njihovo prikazivanje, što može značiti da će se neke objave prikazivati pri dnu timelinea i korisnici će ih rijetko moći vidjeti. Cilj ovih promjena koje možemo uskoro možemo očekivati jest da korisnicima bude dostupan onaj sadržaj koji im je najvažniji i najzanimljiviji jer prosječan korisnik ove mreže propušta oko 70 posto sadržaja Instagrama. Zbog ove promjene dio brandova, slično kao i na Facebooku, vjerojatno će početi plaćati oglase na ovoj mreži kako bi se njihove objave prikazivale što većem broju ljudi, no problema bi mogli imati 'obični' korisnici koje prati veliki broj ljudi jer bi se doseg njihovih fotografija mogao uvelike smanjiti.