Potpuno automona vozila trenutno ne postoje, bez obzira koliko proizvođači poput Tesle tvrdili da je njihov autopilot napredan i sosoban. Povrh toga, ta se vozila nalaze u prometu s daleko većim udjelom vozila koja nemaju iste sposobnosti i kojima aktivno upraljaju vozači pa kad se na cesti pojavi "vozač" koji čini sve da zapravo nema ruke na upravljaču i oči na cesti, jer ima autopilota koji sve može sam, onda je jasno tko u takvim okolnostima predstavlja rizik u prometu.
Zbog opetovanih slučajeva skretanja pozornosti s događanja na cesti, američka savezna država Arizona uvela je zakon kojim se vozači automobila s autonomnim mogućnostima, koji se služe trikovima kako bi koristili autopilota bez kontakta s upravljačem, kažnjavaju s 250 dolara.
Naime, na tržištu postoje proizvodi poput Autopilot Buddyja, koji se umetne u upravljač vozila što "pametni" Teslin autopilot prepoznaje kao dodir vozača s upravljačem pa ne oglašava čitav niz upozorenja kojima vozača upozorava da bi ipak trebao imati ruke na upravljaču i oči usmjerene na promet.
Autopilot Buddy se od 2018. godine ne smije prodavati u SAD-u, odlukom tamošnjeg nadležnog nacionalnog tijela, no tvrtka koja ga proizvodi, bez problema prodaje taj proizvod izvan granica SAD-a.
U Arizoni će policija posebnu pozornost tako obraćati na vozače Teslinih modela koji se služe kojekakvim trikovima kako bi prevarili Teslin sustav i glumili zapravo isključivo putnika na vozačkom mjestu. Putnika koji spava, čita knjigu, surfa po mobitelu i slično.
Sustavi za pomoć vozaču poput već spomenutog Teslinog autopilota, Pilot Assista od Volva i Cadillacovog Super Cruisea, imaju načine putem kojih prate obraća li vozač pažnju na cestu, bilo da je riječ o senzorima na upravljaču koji otkrivaju i najmanje okretanje upravljača ili tehnologiju koja prati pokret očiju.
Predstavnik savezne države Arizone u američkom Kongresu John Kavanaugh zaslužan je za uvođenje navedenog zakona u toj državi, a kako je i sam vozač Teslinog automobila, dosad se nagledao svakakvih "majstorija" vozača Teslinih modela, koji na upravljač stavljaju boce vode, naranče ili narukvice kako bi prevarili sustav da pomisli kako su im ruke tamo gdje bi trebale biti. Ne samo to, tu su i brojna videa vozača koji bezbrižno spavaju tijekom vožnje i među vozilima kojima upravljaju ogromnom većinom drugi vozači u vozilima koja nemaju iste sposobnosti, kao i videa nesreća Teslinih vozila koje su se dogodile zbog nepažnje vozača.
Za primjer, niže priloženi video kojeg je napravio vlasnik Volva sa spomenutim Pilot Assistom, pokazuje način na koji je on prevario sustav da misli da su njegove ruke na volanu.
Dakle, pametni sustav nadmudrila je jeb*** naranča!, kaže autor videa i upozorava da takve stvari ne bi trebalo raditi.
Bez obzira koliko se vožnja u režimu autopilota čini zabavnom, boljom i kao poziv da se vozač malo opusti dok auto sve sam radi, prava autonomna vozila (zasad) ne postoje. Vozač i dalje treba i mora imati ruke na upravljaču, a ne voće, povrće, boce i čega god se već sjeti. Samo zato što su Teslin sustav i njemu slični vrlo napredni, ne znači da su vozači tih vozila izvan zakona i nedodirljivi. Odgovornost tijekom vožnje mora biti na prvom mjestu zajedno sa sigurnosti.
Izvor: The Drive