Prije nekoliko godina izvršni direktor i osnivač WhatsAppa Jan Koum na službenom blogu kompanije napisao je tekst o tome zašto njegova kompanija i servis za razmjenu poruka ne koriste oglase. Tada je, među inim, napisao kako je oglašavanje 'uvreda za vašu inteligenciju' te kako svaka kompanija koja prodaje oglase ulaže veliki napor i resurse za prikupljanjem osobnih podataka korisnika, dok su korisnici za njih samo proizvod. Nakon što je Facebook, koji najveću zaradu ostvaruje upravo od oglašavanja, kupio ovu kompaniju za 22 milijarde dolara, Koum je na blogu napisao kako WhatsApp ne zna i ne prikuplja informacije o tome kada njegovi korisnici imaju rođendan niti gdje žive te u budućnosti ne namjeravaju prikupljati takve informacije o korisnicima, iskorištavati ih i dijeliti s drugim kompanijama.
Koum se, na razočaranje brojnih korisnika ovog popularnog servisa, ipak predomislio te je WhatsApp najavio promjenu uvjeta korištenja i politike privatnosti ove aplikacije prema kojima će se WhatsApp s Facebookom dijeliti podatke o korisnicima, uključujući i njihove brojeve telefona. Prema Koumu, WhatsApp će s Facebookom dijeliti podatke poput informacija o načinu korištenja ove aplikacije (on tvrdi da će te informacije pomoći u borbi protiv spama), dok će povezivanje broja s Facebookom omogućiti da vam Zuckerbergova mreža daje još bolje prijedloge potencijalnih prijatelja na Fejsu, a korisnike je najviše zasmetao dio u kojem je šef WhatsAppa napisao kako će ti podaci korisnicima koji imaju Facebook poslužiti za prikazivanje još preciznijih oglasa na ovoj mreži.
Dakle, trenutni plan nije prikazivati korisnicima oglase direktno na WhatsAppu, već iskoristiti podatke s WhatsAppa za još bolje oglase na samom Facebooku. Također, WhatsApp želi 'istražiti načine na koje korisnici mogu komunicirati s kompanijama koje su im bitne', a pri tome ih ne zatrpati oglasima i banerima pa tako tijekom sljedećih nekoliko mjeseci korisnici mogu očekivati da će dobivati poruke od banke koja ih upravo putem ovog servisa može upozoriti na potencijalne prijevare, zrakoplovne kompanije ih mogu obavijestiti o odgodi leta itd. Peter Kafka, poznati novinar s Re/codea kontaktirao je ovu kompaniju i upitao ih mogu li obećati da se na WhatsAppu nikada neće prikazivati oglasi, no iz te su kompanije odbili odgovoriti na ovo pitanje.
S obzirom koliko je novca Facebook potrošio na ovaj servis za razmjenu poruka, svima je bilo jasno kako će Zuckerberg s vremenom pokušati pronaći način za iskorištavanje velikog broja korisnika ove kompanije i zaradu. Za početak će iskoristiti podatke s WhatsAppa za još bolje oglase na samom Facebooku i velikim kompanijama omogućiti komuniciranje s njihovim korisnika putem ove platforme, dok bi u budućnosti među razgovorima unutar WhatsAppa mogli početi ubacivati oglase.
Izvor: Re/Code