IBM osim što se bavi proizvodnjom superračunala, ima i resurse da se bavi predviđanjem budućih modnih trendova. Dobro, šalimo se.

Naravno, ne rade to jer imaju viška vremena pa se žele okušati u nekim drugim granama ljudske djelatnosti, nego zapravo imaju Social Sentiment Index čiji je osnovni smisao da putem analiza javnih interakcija na internetu vidi o čemu ljudi zapravo najviše govore te se na taj način mogu predvidjeti budući trendovi pošto se oni očigledno ne rađaju preko noći. Jedan od njih je upravo Steampunk.

Ako niste upoznati s pojmom o kojem ovdje govorimo, riječ je o svojevrsnom science fiction podžanru koji se osim na nerealnim elementima, temelji na počecima industrijskog (viktorijanskog) doba koje je dakako smješteno u nekoj alternativnoj prošlosti. Da ne idemo u definicijske detalje, osim čitanje engleske ili hrvatske Wikipedije, preporučamo da pogledate video velike Bethesdine igraće uspješnice Dishonored čija se osnovna premisa upravo bazira na Steampunku.

Uglavnom, ako ste ljubitelj korzeta, velikih kišnih kaputa, šiljastih šešira i starih džepnih satova, ove (a i naredne dvije) godine doći ćete na svoje. IBM vjeruje kako će rast popularnosti Steampunka uzrokovati da gotovo sve grane industrije iskoriste trend o kojem se najviše govori, što inicijalno potvrđuje okretanje nekih velikih trgovačkih lanaca prodaji odjeće i ostalih modnih dodataka baziranih na metalnom viktorijanskom stilu. Pogledajte malo Pinterest ako ne znate o čemu govorimo.

Kao što možete zaključiti, popularnost Steampunka nije slučajnost, a u prilog tome ide činjenica kako se u protekle tri godine broj postova vezan u tu temu povećao gotovo 11 puta! Zgodno je još napomenuti kako je čak 33% svih Steampunk interakcija bilo vezano uz web stranice video igara što može značiti kako je odluka Bethesde da Dishonored postane franšiza imala mnogo dublju marketinšku notu. Steampunk je sada IN.

IBM-STEAMPUNK_FINAL_01.08.201_v2

 

Image via IBM