Econsultancy, zajednica stručnjaka za digitalni marketing i prodaju, objavila je podatke o korištenju pametnih telefona za vrijeme kupovine u fizičkim trgovinama. Naravno, riječ je o uspoređivanju različitih ponuda, cijena i ostalih informacija. Prema tom istraživanju, čak 63% korisnika smartphonea na internetu provjerava cijene nekog proizvoda koji upravo razgledavaju u fizičkoj trgovini.  42% ispitanika u tom trenutku traže promotivne kupone, a 34% dodatne informacije o samom proizvodu kao i opcijama koje nude ostali trgovci.

Ovakav trend naziva se Showrooming, a nesumnjivo zadaje velike brige trgovcima koji prvenstveno žele spriječiti takvo ponašanje, no je li takav pristup povoljan? Jesu li restrikcije ikad donijele išta dobrog, posebno vlastitim potrošačima koji se moraju osjećati slobodno i zadovoljno da bi obavili kupovinu, bilo na internetu ili u fizičkoj trgovini? Naravno da ne, no vodstvo jedne trgovine u australskom Brisbaneu se nikako ne slaže s time pa su izdali obavijest kupcima kako naplaćuju 5 dolara svima koji u trgovinu uđu kako bi samo razgledali. Naplaćeni iznos im se u slučaju kupovine odbija od ukupne potrošene svote. Ljudi su naravno žestoko osudili ovakav pristup, što im je potpomognuto društvenim medijima donijelo globalnu pozornost i lokalni pad prodaje.

Navike potrošača valja razumjeti i podržati, a nekoliko je koraka koje trgovci mogu poduzeti u tom smjeru. Najlakšim prvim korakom čini se praćenje ponašanja potrošača u trgovini, tj. ukoliko kupci koriste Internet, zašto im ne ponuditi besplatni Wi-Fi pristup? Upravo su to učinile britanske robne kuće i drogerije Debenhams i House of Frasier, te ponudile vlastite optimizirane web stranice i aplikacije kako bi potrošači već kad pretražuju proizvode na internetu to činili na njihovim kanalima, a ne na onim konkurentskim. To dovodi do poboljšanje doživljaja unutar trgovine što može dovesti do povećane prodaje.

Što god trgovci napravili potrošači zasigurno neće u potpunosti prestati uspoređivati cijene, no to nije ni cilj, već je važnije pružiti veću vrijednost koja ne mora nužno uključivati i najnižu moguću cijenu. Primjerice, izdavanje promotivnih kupona posebno za mobilni shopping, postavljanje QR kodova paralelno uz izloženi proizvod koji nudi dodatne informacije i uvid u iskustva drugih kupaca najčešće su dobar početak.