Ako vam se ponekad čini da većina proizvoda ili usluga na stranicama za ocjenjivanje i recenziranje ima vrlo dobre ili odlične recenzije - u pravu ste. To je potvrđeno i u nedavnom istraživanju čiji su rezultati objavljeni u Natureu. Znanstvenici su proučavali recenzije i ocjenjivanje restorana, smještaja i proizvoda te su rezultati pokazali da u više od 80 posto slučajeva korisnici daju ocjenu 4 ili 5. To stvara, upozoravaju autori istraživanja, problem pozitivnih recenzija jer zbunjuje korisnike kojima se teško odlučiti oko npr. restorana u kojem će večerati jer veliki broj restorana ima slične ocjene - npr. oko 4,5.
Matthew Rocklage, profesor sa Sveučilišta u Massachusettsu koji je sudjelovao u istraživanju, kaže kako se možda čini da ljudi na internetu više vole pisati o stvarima koje mrze nego koje im se sviđaju. No kada su recenzije u pitanju, prevladavaju pozitiva i odlične ocjene, što onda stvara drukčiji tip problema jer kako nešto odabrati ako sve ima dobre ocjene, pita se Rocklage. Naravno, nije da nitko ne daje loše ocjene, no ta je brojka prilično mala kada se usporedi s četiri ili pet zvjezdica koje korisnici najčešće daju.
Ako tražite iskrena razmišljanja o nekim proizvodima, restoranima, hotelima, apartmanima i slično, najbolje je da ocjene na koje naiđete na internetu ignorirate, savjetuju znanstvenici. Ono na što treba obratiti pažnju su recenzije, a pogotovo emocije i osjećaji s kojima se opisuju proizvodi u pisanim recenzijama. Ako se u recenzijama koriste riječi poput “inspirirajući” i “očaravajući”, one puno više govore o kvaliteti tih proizvoda i usluga u odnosu na izraze poput “dobro”.
Pored recenzija na internetskim stranicama, potencijalnim kupcima važni su i dojmovi koje korisnici objavljuju na društvenim mrežama. Pri tome, naglasila je Mel Mahoney sa stranice TellMeBaby, 99 posto osoba vjeruje “običnim” korisnicima društvenih mreža, dok mnogo manji broj njih vjeruje preporukama blogera i influencera - oko 65 posto.
Izvor: The Guardian