Sredinom 2017. godine Apple je objavio novu verziju softvera za svoje mobilne uređaje koja, na prvi pogled, nije donijela neku revoluciju, već manje-više standardna poboljšanja i nadogradnje. No korisnici njihovih telefona tada nisu znali da će im ta nova verzija softvera usporiti uređaje. Osim samog problema što je Apple usporio starije telefone, drugi i za mnoge još veći problem bio je što korisnike nisu upozorili na usporavanje niti su im dali mogućnost izbora.

Kada je ta informacija otkrivena, Apple se našao na udaru velikih kritika, a kako to obično biva u SAD-u, odmah su podignute i tužbe. Iz kompanije su tada komentirali kako su telefoni usporeni kako bi se smanjilo opterećenje baterije jer bi se baterija mogla brže isprazniti i telefon naglo ugasiti kada je baterija pri kraju. No kritičari tvrde da je kompanija s usporavanjem telefona imala druge planove – htjela je korisnicima pokazati da su njihovi uređaji zastarjeli i spori, što bi značilo da je vrijeme za kupovinu iPhonea. Taj skandal u javnosti poznat kao "batterygate" prošli tjedan dobio je svoj rasplet jer je Apple pristao na nagodbu za veliku tužbu koja je u podignuta protiv kompanije.

Iako iz kompanije i dalje tvrde da nisu ništa loše napravili, na nagodbu su pristali jer im je jasno da bi se s razvlačenjem tužbe nagomilali troškovi koji bi na kraju mogli biti veći od cifre na koju su pristali prošli tjedan. Prema nagodbi, svaki američki korisnik kojem je telefon usporen trebao bi dobiti 25 dolara, no ta brojka može biti manja ili veća, ovisi o broju korisnika koji se prijave za povrat novca. Minimalan trošak za Apple iznosit će 300 milijuna dolara, dok bi se ta cifra mogla popeti i do čak 500 milijuna dolara.

Apple svaki kvartal okreće milijarde dolara, no čak i za njih 500 milijuna dolara koliko bi na kraju trebali platiti nije zanemariv iznos. Prije toga prvo sudac mora odobriti nagodbu, a ona se odnosi na vlasnike telefona iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, 7, 7 Plus i SE s verzijama operativnog sustava iOS 10.2.1 ili kasnijim.

Izvor: Reuters