Očekivanja prije predstavljanja prvog modela Appleovog sata bila su velika, no s prvim modelom Apple Watcha Cook i ekipa nisu ispunili ta očekivanja. Ovaj uređaj nije donio nikakvu revoluciju te, pored ljubitelja Appleovih gadgeta, nije privukao očekivanu potražnju. S drugom generacijom pametnog sata, Apple je napravio puno bolji posao te, iako nije popularan kao iPhone ili iPad u prvim godinama, njegov udio na tržištu raste, što najbolje mogu osjetiti tradicionalni švicarski proizvođači satova.
Apple danas prodaje više satova u odnosu na sve tradicionalne švicarske kompanije osim Rolexa pri čemu su analitičari kao najranjiviji brand istaknuli Swatch. Pametni satovi u budućnost bit će sve napredniji i imat će sve više funkcija, što je dodatna opasnost za proizvođače satova koji se teško odlučuju na ulazak na tržište nosivih uređaja jer bi se u tom slučaju morali osloniti na pomoć tehnoloških kompanija i zamijeniti mehaničke dijelove s čipovima, upozorili su iz UBS-a. Također, prodajom pametnih satova koji bi cjenovno trebali konkurirati ostalim nosivima na tržištu (što znači da bi trebali biti dosta jeftiniji), velike kompanije čiji satovi predstavljaju luksuz i statusni simbol mogle bi naštetiti svom brandu.
Najveća opasnost, prema UBS-u, za veliki broj švicarskih kompanija dolazi iz Kine – naime, satovi kompanija poput Tissota i Longinesa sve su popularniji među rastućom i sve bogatijom srednjom klasom u Kini, a ako u budućnosti korisnici ovakve satove zamijene s Appleovim ili drugim pametnim satovima, navedene kompanije, kao i Swatch čiji su satovi jeftiniji u odnosu na većinu ostalih poznatih švicarskih brandova, mogle bi imati problema.
U takvoj situaciji, dio proizvođača satova ipak će se morati odlučiti prilagoditi tržištu i krenuti u razvoj pametnih satova – američka kompanija Fossil već je predstavila svoj pametni sat, dok prvi smartwatch s logom Swatcha očekujemo krajem sljedeće godine.
Ipak, ono što razlikuje klasične satove od pametnih satove jest činjenica da su za mnoge korisnike takvi satovi nakit koji često ima emocionalnu vrijednost i mogu ih nositi godinama, dok će pametni sat koji kupe ove godine, morati zamijeniti već za nekoliko godina.
Izvor: Business Insider