Vožnja bicikla u gradu može ponekad djelovati kao adrenalinska avantura. Uz izbjegavanje neopreznih pješaka, vozača automobila i autobusa, nelogične biciklističke staze i različite prepreke, biciklisti moraju voditi računa i da ih se u uvjetima lošije vidljivosti, kao što su noć ili magla, primijeti na vrijeme.

Rješenje za taj problem zove se Arara i moglo bi uvelike povećati sigurnost biciklista po noći. Arara je sustav koji osvjetljava cijeli kotač te tako bicikl, a i biciklista, čini uočljivijim na cesti. 

Ruski izumitelj Semjon Filipov osmislio je Araru koja dolazi u šest različitih boja, kako bi svaki biciklist mogao prilagoditi boju svojim željama.

Biciklisti koji se voze noću, uvijek strahuju od vozača automobila. Ako vozač ne primijeti biciklista na vrijeme, posljedice mogu biti katastrofalne, istaknuo je Filipov te dodao: Postoje različita svjetla za bicikle, ali ona su mala i treba im mijenjati baterije ili koriste trenje, što otežava vožnju.

Arara (Foto: Semyon Filippov/Profimedia) (Foto: Semyon Filippov/Profimedia)

Arara za rad koristi neodimijske magnete koji se postavljaju na okvir bicikla i ne koriste nikakve baterije. Kako se kotači okreću, dolaze u dodir s baterijom i stvaraju napon koji se pohranjuje te koristi za napajanje svjetla. Dok god biciklist okreće pedale, svjetlo na kotačima svjetli žarko. Kad se zaustavi, svjetlo se smanjuje.

Sustav je kompatibilan sa svim standardnim biciklima, a moguće ga je postaviti i na prednji i na stražnji kotač. Dolazi u dvije inačice - standardnoj A5 i A200. I dok standardni A5 model smanjuje intenzitet svjetla čim biciklist prestane okretati pedale, kod A200 modlea, kotači svjetle i nekoliko minuta nakon zaustavljanja.

Araru, na žalost, još nije moguće nabaviti u trgovini, već će ju zainteresirani moći naručiti kroz Indiegogo kampanju koja počinje 13. veljače. Svi koji odluče sudjelovati u Indiegogo kampanji svoju Araru mogu očekivati krajem godine.